Ett matsalsmöblemang i Småländsk Ek och svartek från Gemla stolsitsarna klädda med skinn från Målerås läder. Made in småland. [bild] [bild] [bild] [bild]
Ett matsalsmöblemang i Småländsk Ek och svartek från Gemla stolsitsarna klädda med skinn från Målerås läder. Made in småland. [bild] [bild] [bild] [bild]
Snyggt!
Har ryggspjälorna med mörka ränder hamnat slumpvis, eller finns det ett system jag inte avkodat?
Har byggt en hyvelbänk av furu. Jag använder en lösare definition "färdigt" här då det är lite småpyssel kvar, typ att få ytan helt plan, men den är färdig nog för att användas.
[bild]
Har byggt en hyvelbänk av furu. Jag använder en lösare definition "färdigt" här då det är lite småpyssel kvar, typ att få ytan helt plan, men den är färdig nog för att användas.
Snyggt. Lite för djup verktygsfålla för min smak men antar att du övervägt djupet noga så det passar dig
Snyggt. Lite för djup verktygsfålla för min smak men antar att du övervägt djupet noga så det passar dig
Ska du göra ett lock till fållan?
Hade inte tänkt det. Ang djupet så är det som de flesta mått på den här bänken baserat lite på dimension av tillgängligt virke. Jag ropade hem ett virkeslager från ett dödsbo, och det följde med ganska mycket furu som jag tänkte kunde vara lämpligt för att försöka lära sig att bygga en en hyvelbänk.