Allvetare
· Västra götaland
· 8 381 inlägg
Du har väl i princip två val; 1. Limma tillbaka plattorna och hoppas på det bästa. 2. Undersöka närmare för att sedan fatta beslut.
Jag skulle rekommendera det senare, framförallt för att försäkra dig om att det inte kan uppstå följdskador. Ta dit en firma som kan ge ett utlåtande, alternativt får du försöka lyfta på plattorna du misstänker och lägga upp bilder här. Om plattorna lossnat så kan du höra ett ”bomljud” om du knackar på dem, det låter klart annorlunda mot de plattornas sitter bra.
Jag skulle rekommendera det senare, framförallt för att försäkra dig om att det inte kan uppstå följdskador. Ta dit en firma som kan ge ett utlåtande, alternativt får du försöka lyfta på plattorna du misstänker och lägga upp bilder här. Om plattorna lossnat så kan du höra ett ”bomljud” om du knackar på dem, det låter klart annorlunda mot de plattornas sitter bra.
Men det är just därför det "slurpar" eftersom plattan är lös och det ligger vatten under som ljudet skapas när plattan rör sig. Ska det vara så svårt att förstå?useless skrev:
Det kanske är dialektalt men för mig är ett slurpande ljud samma ljud som uppstår näre man suger upp den sista vätskan med ett sugrör.T tank77 skrev:
Om det finns vatten liggandes under någonting som rör sig brukar det ge ifrån sig ett skvalpande ljud.
Om den lösa plattan inte skapar ett vakuum när den rör sig förstås, då kan jag köpa att det uppstår ett slurpande ljud när vattnet sugs tillbaka.
Min poäng är väl egentligen att det inte är konstigt att ifrågasätta hur en lös platta kan orsaka ett slurpande ljud. I alla fall är det inte så konstigt att man behöver svara med en dryg attityd.
Snacka om att överanalyseraT Trunk skrev:Det kanske är dialektalt men för mig är ett slurpande ljud samma ljud som uppstår näre man suger upp den sista vätskan med ett sugrör.
Om det finns vatten liggandes under någonting som rör sig brukar det ge ifrån sig ett skvalpande ljud.
Om den lösa plattan inte skapar ett vakuum när den rör sig förstås, då kan jag köpa att det uppstår ett slurpande ljud när vattnet sugs tillbaka.
Min poäng är väl egentligen att det inte är konstigt att ifrågasätta hur en lös platta kan orsaka ett slurpande ljud. I alla fall är det inte så konstigt att man behöver svara med en dryg attityd.
Där fick du några smilies också så att du inte blir kränkt
Vet inte om jag behöver analysera så mycket över skillnaden mellan slurp och skvalp. Jag tycker bara det är konstigt att det slurpar under en lös platta.T tank77 skrev:
För övrigt blir jag mer kränkt av att någon påstår mig vara kränkt utan minsta fog för det. Så du får allt skicka ett par smileys till!
Svårt att tolka skrift över nätet men jag har då aldrig stött på någon i verkliga livet som sagt ”ska det vara så svårt att förstå?” utan att vara dryg.useless skrev:
Sen att vi alla är tröga är en annan femma!

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto