Byggahus.se
T
Krilleman Krilleman skrev:
Purusplattan 2014 är en artikel som håller på att fasas ut och kommer att ersättas av 300 Multi.
Purus har den inte med på sin sida längre men den går fortfarande att få tag på.
[länk]

Dessutom följer man inte monteringsanvisningen om man sätter räfflade förhöjda sidan uppåt, den är för klinker.
[länk]

Purusplattan 2014:

[bild]

Som inom all VVS så gäller det alltid:
Monteringsanvisningen skall alltid följas!
Står även benämnt i säkervatten.
[länk]

[bild]

Gör inte så @Andreas Ludde Lundell - Kör på den du har och följ monteringsanvisningen till punkt och pricka för att få ett godkänt resultat!! (y)
Va?? Helt sjukt att fasa ut Purusplattan 2014 då 300 Multi är helt värdelös eftersom man ser monteringsplattan igenom plastmattan, sjukt jävla fult. Nej, då är det Jafos platta som gäller då i framtida jobb då deras skruvbara klämring ändå känns mycket säkrare än Purus fjäderbaserade klämring!

Någon som har bild på denna brunn under plastmatta där man ser brunnen igenom?

• Gilla
Bruno Andersson
  • Laddar…
Krilleman
T tank77 skrev:
Va?? Helt sjukt att fasa ut Purusplattan 2014 då 300 Multi är helt värdelös eftersom man ser monteringsplattan igenom plastmattan, sjukt jävla fult. Nej, då är det Jafos platta som gäller då i framtida jobb då deras skruvbara klämring ändå känns mycket säkrare än Purus fjäderbaserade klämring!
Det är vad jag hört i "rörmokarsvängen".

Hur kan dom ha fått dokumenterat klartecken för detta förfarandet om den är så dålig? :thinking::thinking::thinking:

Inom VVS är ju monteringsanvisningen "king of the day".

Precis som Andreas är jag är också nyfiken på hur man ser monteringsplattan genom plastmattan!

T
A Andreas Ludde Lundell skrev:
Någon som har bild på denna brunn under plastmatta där man ser brunnen igenom?
Det kommer du att få se när ditt badrum är klart;)

Krilleman
T tank77 skrev:
Det kommer du att få se när ditt badrum är klart
Det var ju inte just det svaret jag såg fram emot :p

Påsken till ära:

Glad karaktär ger tummen upp med texten "PICS OR IT DIDN'T HAPPEN".

Det är vad jag hört i "rörmokarsvängen".

Hur kan dom ha fått dokumenterat klartecken för detta förfarandet om den är så dålig? :thinking::thinking::thinking:

Inom VVS är ju monteringsanvisningen "king of the day".

Precis som Andreas är jag är också nyfiken på hur man ser monteringsplattan genom plastmattan!
Jag är mer nyfiken på hur flytspacklingen ser ut när mattläggaren kommer....

Suck alltid lika roligt att ställa frågor här som snabbt spårar ur.

Men om den är så dålig borde det inte finnas en uppsjö av trådar här och bilder på Google om det?

• Gilla
janwide
  • Laddar…

Men om den är så dålig borde det inte finnas en uppsjö av trådar här och bilder på Google om det?
Du har fått svar på din fråga. Läs bruksanvisningen. Där finner du svaret.
Du frågar i princip ”hur långt är ett snöre”.
Men du får ett annat hett tips. Hur mycket ska din värmekabel spacklas över? Hur mycket spackel säger Gvk att det ska finnas vid brunnen?
Så använd 13 mm klossarna så blir det inte fel.

såg ditt svar samtidigt som jag tryckte på skicka .

Hur vet jag bäst vilken höjd den skall hamna på?
Fråga den som ska spackla vad hen vill ha för höjd!

Krilleman
tvärt om, inte spårat ur alls.

du har fått en diskussion att vissa upplevt problem med aktuell platta.

Misstänker stort handhavandefel i något led.

Disskustioner är jätte bra och har fått jätte bra hjälp här, visa korta kommentarer man kunde vart utan...

Jag hittar bara en tråd här på forumet där man ser plattan men senare i tråden så konstateras det vara fel på underarbetet och att det skall göras om men fans inga bilder på färdigt resultat.

https://www.byggahus.se/forum/threads/knoeglig-nylagd-vatrumsmatta-aer-detta-ok.248207/

Disskustioner är jätte bra och har fått jätte bra hjälp här, visa korta kommentarer man kunde vart utan...

Jag hittar bara en tråd här på forumet där man ser plattan men senare i tråden så konstateras det vara fel på underarbetet och att det skall göras om men fans inga bilder på färdigt resultat.

[länk]
Det ska spacklas över plattan så plattan kommer inte synas genom mattan

Krilleman
Krille-72 Krille-72 skrev:
Det ska spacklas över plattan så plattan kommer inte synas genom mattan
Enligt vilken dokumentation?

Enligt vilken dokumentation?
Beror på vad din fråga är? Jag kanske skrev lite slarvigt när jag skrev ”ska” spacklas. Borde stått ”kan” spacklas.
Man kan självfallet välja att limma mattan direkt på plattan om man vill. Så har dock vi aldrig gjort.
”PURUSPLATTAN MULTI 300 är lämplig att använda när fallet skall spacklas och när golvet skall styvas upp enligt GVK:s säkra våtrum och BBV:s branschregler. Golvbrunnens utlopp kommer högre upp, vilket medför bättre fall på ledningen. Ev. kan avfasning behövas vid muff. Purus plattan Multi är tillverkad i ABS och detta medför att man kan spackla ut på plattan med bra vidhäftning.”

• Gilla
Andreas Ludde Lundell
  • Laddar…
T
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.