Hej!
Nybörjare inom allt som har med hemmafixa att göra.
Här hemma, en bostadsrätt, har vi behövt byta diskmaskin. När vi ska koppla in slangen är det dock så att slangen som finns för avlopp inte riktigt ryms mellan vägg och avloppsröret. Vad jag förstår kan man eventuellt köpa ett vinklat rör för avloppet som kanske skulle hjälpa men jag är osäker så undrar om någon med lite mer kunskap kan vägleda?
Bifogar bild på hur det ser ut. Röret (med svarta grejen på) där slangen ska in och det lilla mellanrummet mellan den och vägg. Tidigare diskmaskin var ju inkopplad men tänkte ju inte på att notera hur de fått in slagen.
Nybörjare inom allt som har med hemmafixa att göra.
Här hemma, en bostadsrätt, har vi behövt byta diskmaskin. När vi ska koppla in slangen är det dock så att slangen som finns för avlopp inte riktigt ryms mellan vägg och avloppsröret. Vad jag förstår kan man eventuellt köpa ett vinklat rör för avloppet som kanske skulle hjälpa men jag är osäker så undrar om någon med lite mer kunskap kan vägleda?
Bifogar bild på hur det ser ut. Röret (med svarta grejen på) där slangen ska in och det lilla mellanrummet mellan den och vägg. Tidigare diskmaskin var ju inkopplad men tänkte ju inte på att notera hur de fått in slagen.
Tack för förslaget! Testade men det gick inte vrida nåt. Börjar tro att vi kanske får ändra om med rören helt och hållet. Tidigare boende verkar ha gjort nån egen lösning förra gången.
Tack för svaret!
Tack för svaret!
T TheGame skrev:
Denna på en lämplig plats?
https://www.hornbach.se/shop/FALUPL...mm-x-45-8082434/8595844/artikel-detaljer.html
Lägg upp en bild på hela vattenlåset, så kanske vi kan se en lättare lösning!
https://www.hornbach.se/shop/FALUPL...mm-x-45-8082434/8595844/artikel-detaljer.html
Lägg upp en bild på hela vattenlåset, så kanske vi kan se en lättare lösning!
Liknande trådar
-
Elgiganten vägra installera diskmaskin pga rör som ej täcks av droppskydd, vad borde jag göra?
Kök -
Installera diskmaskin, vilka kopplingar ska jag ha för avlopp och vatten här?
Kök -
Var kopplar man avloppslang feån diskmaskin?
Vatten & Avlopp -
Varför stinker det avlopp under diskmaskinen och i källarutrymmet?
Vatten & Avlopp -
Diskmaskin avlopp - rätt installerat?
Kök