Håller på att riva ut en plastmatta i källaren på vårt hus från 71 och är lite asbest nojig då jag har barn i huset. Kan nån säga vad det kan tänkas vara eller är det bara att skicka in på analys och avvakta resultat? Tack på förhand!
Håller på att riva ut en plastmatta i källaren på vårt hus från 71 och är lite asbest nojig då jag har barn i huset. Kan nån säga vad det kan tänkas vara eller är det bara att skicka in på analys och avvakta resultat? Tack på förhand![bild]
Jag har likadana mattor, original sen -65 på golven i huset som är ” håriga” som på bilden. Däremot i källarhallen och i ingång till ev/dusch ligger kvadratiska matt” plattor” som troligtvis innehåller asbest.
Varför tror du det? Det ser ut som växtfibrer. Inte mineraler.
Staffan
Ja jo den på bilden fotade mattan är linoleum med jutefibrer undertill. Men i källaren har jag kvadratiska rutor av något material som innehåller asbest troligtvis. Mönster och form har jag sett vid googling samt kollat på bygget med äldre mattläggare.
[bild]
Ja jo den på bilden fotade mattan är linoleum med jutefibrer undertill. Men i källaren har jag kvadratiska rutor av något material som innehåller asbest troligtvis. Mönster och form har jag sett vid googling samt kollat på bygget med äldre mattläggare.
Hade likadana i mitt kök. De strimlade jag med cirkelsågen när jag lade ner golvvärme.