11 317 läst · 124 svar
11k läst
124 svar
"...du får inte köra bil utan körkort heller..."
Om det nu är bättre österut eller i södern med egna kopplingar etc så förstår jag inte varför du bor i Svedala???P Pin skrev:
Vill du och dina gelikar ha en förändring så har ni två val.
1. Flytta söderut, helst söder om ekvatorn
2. Kedja fast er vid Rosenbad och hungerstrejka
På ett forum lär ni aldrig få en förändring
Kan själv!
· Trelleborg
· 13 800 inlägg
Jag har haft två elbränder i mitt hus, bägge upptäcktes innan de tagit sig. Bägge arbetena var utförda av anställda på företag där chefen står för elkunnandet. Jag har kopplat rätt mycket el i huset (visserligen har jag varit elektriker tidigare i livet, men utan behörighet), men jag har fortfarande inte orsakat några problem i anläggningen. Snarare så att jag förbättrat den då jag åtgärdat flera problem.
Nu är detta anekdotisk bevisning, men jag tycker ändå att det visar på grundproblemet i dagens hantering. Den som gör jobbet har ju inte nödvändigtvis någon ackreditering, det är dennes chef som har den.
Och rörande hempulande av icke behöriga elektriker så känner jag ingen elektriker som inte gör detta. De hjälper dessutom sina vänner och bekanta också...
Nu är detta anekdotisk bevisning, men jag tycker ändå att det visar på grundproblemet i dagens hantering. Den som gör jobbet har ju inte nödvändigtvis någon ackreditering, det är dennes chef som har den.
Och rörande hempulande av icke behöriga elektriker så känner jag ingen elektriker som inte gör detta. De hjälper dessutom sina vänner och bekanta också...
Vissa får koppla medans andra får titta på. Så är det med mycket i livetpacman42 skrev:
Jag har haft två elbränder i mitt hus, bägge upptäcktes innan de tagit sig. Bägge arbetena var utförda av anställda på företag där chefen står för elkunnandet. Jag har kopplat rätt mycket el i huset (visserligen har jag varit elektriker tidigare i livet, men utan behörighet), men jag har fortfarande inte orsakat några problem i anläggningen. Snarare så att jag förbättrat den då jag åtgärdat flera problem.
Kan själv!
· Trelleborg
· 13 800 inlägg
Din argumentationsteknik är under all kritik. Jag har bara besvarat dina i min mening felaktiga generaliseringar som började med att svenskar inte kan följa regler. Jag tycker tvärtom att vi är i topp där och själv gillar jag regler så jag har inget behov av att flytta till U länder vad gäller regellydnad. Tvärtom. Du har missuppfattat mig helt. Dessutom dåligt argument att be någon flytta om man påtalar något som bör gå att förbättra. Lika tramsigt som att säga att du kan stanna i Tallinn eller Torremolinos för spriten och solen.Grizzlybjörnen123 skrev:
Om det nu är bättre österut eller i södern med egna kopplingar etc så förstår jag inte varför du bor i Svedala???
Vill du och dina gelikar ha en förändring så har ni två val.
1. Flytta söderut, helst söder om ekvatorn
2. Kedja fast er vid Rosenbad och hungerstrejka
På ett forum lär ni aldrig få en förändring
Jag har inga gelikar här och driver ingen speciell linje. Min ståndpunkt är att nuvarande regelverk skulle kunna förbättras men inget som stör mig personligen. Jag har inget större behov av elektriker och gör det enklaste via hempul men bara där jag har kompetens. Rent principiellt är systemet däremot en katastrof.
Kanske du förväxlar mig med någon av alla andra som svarat på dina dåligt underbyggda inlägg?
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 13 800 inlägg
Byggnadsvårdare
· Näsåker
· 84 inlägg
Byggnadsvårdare
· Näsåker
· 84 inlägg

Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 11 153 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 11 153 inlägg
Sådär lät det nog när kvinnor krävde rösträtt för drygt 100 år sen.Grizzlybjörnen123 skrev:
Ska man alltid vara nöjd med gällande regler, hur korkade de än är så kommer aldrig några förbättringar ske.