9 794 läst · 59 svar
10k läst
59 svar
Adhd hjärnan går på högvarv. :)
Apropå det här med att elda innomhus, verkar inte vara så nyttigt för hälsan enl en artikel i the Guardian. https://www.theguardian.com/environ...iple-harmful-indoor-air-pollution-study-finds
Bergvärme lönar sig väl bara vid stora uppvärmningsbehov.
Bergvärme lönar sig väl bara vid stora uppvärmningsbehov.
Medlem
· Stockholm
· 3 713 inlägg
Eller att skriva "random", när man menar "slumpvis", ifall man blir uppmärksammad av Svenska akademins hemliga enhet för "våta" jobb.Workingclasshero skrev:
Lösryckt ur sitt sammanhang, är allt farligt. Den största olycksrisken löper vi när vi sömndruckna går till dass mitt I natten. Men hur många tar konsekvensen av det?
Staffan
Renoverare
· Kalmar
· 2 724 inlägg
Är ju lite olika saker som man behöver tänka på innan man byter värmesystem som var huset ligger i landet storlek? Typ av element bla.
Är nog så, bor i Skaraborg ute på vischan å dom som va här utförde även bergvärme. De va de jag hade som förslag men de tyckte inte dom va billigaste uppvärmningen hör, utan de va luft/vatten alt jordvärme. Är tydligen mycke berg här. Då vet inte om de va därför.Andreas_kalmar skrev:
Renoverare
· Kalmar
· 2 724 inlägg
Hur stort hus har du? Källare?
Renoverare
· Kalmar
· 2 724 inlägg
Jag har luft/vatten i mitt 87m² med uppvärmd källare blir lite dålig verkningsgrad på värmepump med raditorer men det funkar