Byggahus.se
Ta iallafall in några offerter på olika lösningar så du har något att fatta beslut utifrån.

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Staffans2000
Becca123 Becca123 skrev:
är ensam med 4 barn som absolut inte är hjälpsamma så får mer eller mindre göra de själv.
Stäng av varmvattnet, så piggnar nog de små liven till.

För övrigt är värmepumpsförslagen även min melodi.

Staffan

• Gilla
TechChad
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Stäng av varmvattnet, så piggnar nog de små liven till.

För övrigt är värmepumpsförslagen även min melodi.

Staffan

Hade varit en ide, men då duschar dom ju inte ist, så njaa.

• Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ta iallafall in några offerter på olika lösningar så du har något att fatta beslut utifrån.
Aa får väl göra de, men han som varit här sa att bergvärme inte va så lönsamt här då huset ej är speciellt stort.

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Fe1l Fe1l skrev:
Apropå det här med att elda innomhus, verkar inte vara så nyttigt för hälsan enl en artikel i the Guardian. [länk]

Bergvärme lönar sig väl bara vid stora uppvärmningsbehov.
Det är inte alltid att hälsosamt att läsa random artikel i en tidning.........

• Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Eller att skriva "random", när man menar "slumpvis", ifall man blir uppmärksammad av Svenska akademins hemliga enhet för "våta" jobb.
Lösryckt ur sitt sammanhang, är allt farligt. Den största olycksrisken löper vi när vi sömndruckna går till dass mitt I natten. Men hur många tar konsekvensen av det?

Staffan

• Haha
Keiller och 1 till
  • Laddar…
Är ju lite olika saker som man behöver tänka på innan man byter värmesystem som var huset ligger i landet storlek? Typ av element bla.

• Gilla
Becca123
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Är ju lite olika saker som man behöver tänka på innan man byter värmesystem som var huset ligger i landet storlek? Typ av element bla.
Är nog så, bor i Skaraborg ute på vischan å dom som va här utförde även bergvärme. De va de jag hade som förslag men de tyckte inte dom va billigaste uppvärmningen hör, utan de va luft/vatten alt jordvärme. Är tydligen mycke berg här. Då vet inte om de va därför.

Hur stort hus har du? Källare?

Hur stort hus har du? Källare?
Ingen källare. Ja va kan de va ca 70-85 kvm skulle jag gissa.

Jag har luft/vatten i mitt 87m² med uppvärmd källare blir lite dålig verkningsgrad på värmepump med raditorer men det funkar

Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Nu är the Guardian inte en random tidning.

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Fe1l Fe1l skrev:
Nu är the Guardian inte en random tidning.
Nix, men den liksom andra klämmer ur sig artiklar och åsikter som inte har med frågeställningen i tråden att göra.

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Jag har luft/vatten i mitt 87m² med uppvärmd källare blir lite dålig verkningsgrad på värmepump med raditorer men det funkar
Hum ok, ja jag får kanske kolla över de där igen..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.