160 127 läst · 424 svar
160k läst
424 svar
Strunta i tv-paket, se "gratiskanalerna" ändå?
Boxer har ju lika lite som Telenor med skatten att göra. Tyvärr!D dåmus skrev:Hej Misu
Tror kanske Boxer inte har rätt att kräva korten eftersom vi betalar TV-skatt. Och det vore ju sjukt att betala för 576i idag ( I N T E R L A C E D! ) motsvarar ~350p (AD HD)
Vidare hitta jag vad detta kan vara värt, runt 69.-
[länk]
Såg att telenors instegspaket har alla 1-12 i HD plus en lyxkanal för 149.- Frågan är om det är Full HD? 1080p native? Det är ju endå fiber så kanske är 720p på väg bort?
I övrigt var det nån mer som fick Boxers stora TV paket förra månaden på sina avlagda kort?
Skulle ju vara bättre om det vore så hela vägen. Men den skatt vi betalar finansierar dessvärre bara svt. Svt behövs varken kort eller abb, (bortsett nu av fiber och kabel tv som av nån anledning får ta ut extra avgifter).
Varför skulle det vara bättre om skatten delades även till andra, jo det skulle ju vara fint ha tv3, kanal 5, sjuan etc fritt!
Vet inte hur det finansieras om det är skatt och reklam...men reklamkanalerna i bla Finland sänder okodat. Behövs inga kort eller abbonemang tom samma ägare (kanal 5, 9, TLC, National geo...) sänder fritt på finska marknätet.
Men förlåt man får ju inte jämföra andra länder på dessa forum
Men våran tv skatt i Sverige är rätt så
Den varianten har jag dessvärre inte lyckats med, utan har vackert tvingats betala varje år sedan typ -07.T tergo skrev:
Hm, jag tror (eller snarare farsan) fick viasat kortet utan någon årsavgift, de har redan viasat betalt dock. Jag hoppas det är så, för kortet sitter idag i en oanvänd mottagare då gäststugan på landet nu tar in tv via marksänt och chromecast, sitter en antenn uppe men kabeln var dålig och det står ett träd lite tokigt så jag har inte gjort klart parabolinstallationen.
Men förmodligen har inte Viasat någon skyldighet att låna ut sin utrustning gratis - såsom box, parabol, kablage och kort... Vad vet jag. Fråga dem gärna - jag kanske har tretton års återbäring på felaktigt debiterade avgifter att cash:a in...! ;-)T tergo skrev:
givetvis inte ,tilläggas skall att till viasat behövs inget kort för att se tv 1-2-4P PelleLille skrev:
Ja, det var ett jäkla tjafs med deras kundservice, eftersom de inte kände till att de var tvungna att tillhandahålla de fria kanalerna. Men jag lyckades inte undkomma den avgift jag tidigare har nämnt.T tergo skrev: