Vårt fina kaklade badrum har fuktskadats och vi ska lägga våtrumsmatta. Var inne på raw concreate dark men måste ju ha en bård närmst taket !!? Vill ju ha samma färg hela vägen upp. Någon som har tips. Görna moderna tips/ bilder på era lösningar. Är det helvitt på väggen som gäller för att få enhetligt hela vägen upp?
Ni kan ju alltid beställa 1,5 ggr så mycket väggmatta som behövs så kan mattläggaren skära ut bård ur den matta som blir kvar. Det kostar såklart en slant i spill men det kanske det är värt?
Ni kan ju alltid beställa 1,5 ggr så mycket väggmatta som behövs så kan mattläggaren skära ut bård ur den matta som blir kvar. Det kostar såklart en slant i spill men det kanske det är värt?
Vissa grossister gör det själva. Så att man får väggmatta & bård i samma val. Smidigt värre
Okej Dom mattläggare jag stöter på eller samarbetar med svetsar i alla fall inte, var nog tio år sedan man såg det
Måhända att dom är bekväma isf Det är lite krångligare att sätta ”traditionellt”.
Jag har bara varit Mattis i 7år nu
Badrummen jag gör är till 95% svepning men det kommer alltid något special badrum där det blir svetsning
Vårt fina kaklade badrum har fuktskadats och vi ska lägga våtrumsmatta. Var inne på raw concreate dark men måste ju ha en bård närmst taket !!? Vill ju ha samma färg hela vägen upp. Någon som har tips. Görna moderna tips/ bilder på era lösningar. Är det helvitt på väggen som gäller för att få enhetligt hela vägen upp?
Ni kanske kan ha matta på golv och målade väggar, snyggare tycker jag.
Vi satte matta i duschen (jag är också rädd för vattenskador och målat känns mycket känsligare än matta) och målade utanför dusch duschväggen där det sällan förekommer vatten.
Vår mattläggare tog en bit av väggmattan och la som bård, dock så gjorde han så att han skravade den i två hörn för att spara material men vi blev nöjda med resultatet