Hej,
någon som vet vad ER 22 betyder? Har brutit strömmer två gånger men felkoden kvarstår.
Hjälp mottages tacksamt
någon som vet vad ER 22 betyder? Har brutit strömmer två gånger men felkoden kvarstår.
Hjälp mottages tacksamt
Din häll är några år gammal? Jag har något vaga minnen av denna felkod
Kan vara något knas med knapparna, nån kortslutning. Har du tur är det bara smuts som ligger och stör ut. Annars trasig på riktigt.
Koppla från strömmen och lyft upp hällen på bänken. Lossa glaset, små skruvar runt om och lirka upp glaset så ser du touchpanelen. Inspektera
Kan vara något knas med knapparna, nån kortslutning. Har du tur är det bara smuts som ligger och stör ut. Annars trasig på riktigt.
Koppla från strömmen och lyft upp hällen på bänken. Lossa glaset, små skruvar runt om och lirka upp glaset så ser du touchpanelen. Inspektera
ok, och nu då?torbeno skrev:
Din häll är några år gammal? Jag har något vaga minnen av denna felkod
det kortet har man bytt några gånger
Bästa svaret
Ja, synligt inget anmärka på vad jag kan se. Kortet är enkelt att byta men jag ger ingen garanti för att det är det som är defekt.magda136 skrev:
Du klämmer ihop de vita snäpp-hakarna med en liten tång och kontakterna flyttar du över. Kolla så att ingen av de svarta tryck-kuddarna fastnat på undersidan av glaset, det blir för knött med dubbla.
Redigerat:
Kretskorten kom redan idag(!), hämtade direkt och bytte på några minuter. Nu funkar hällen igen, vilken succé!! 1048kr för nytt kretskort jämfört med ny häll för 6-8000kr. Hushållsekonomichefen kommer bli nöjd nu