Hej, jag har i många år utvecklat produkter och lösningar för integration av SPC med allt från Home Assistant och Homey till KNX och Control4. Funderar nu att även ta fram lite integrationsprodukter till Ksenia Lares 4.0. Så ni som använder Lares, är det någon speciell integration ni saknar så får ni gärna hojta till 
Personligen hade jag önskat att kunna larma av och på med Yale Doorman (L3) samt att knappen för ringklockan aktiverar kameran vid entrén.gol skrev:
Hej, jag har i många år utvecklat produkter och lösningar för integration av SPC med allt från Home Assistant och Homey till KNX och Control4. Funderar nu att även ta fram lite integrationsprodukter till Ksenia Lares 4.0. Så ni som använder Lares, är det någon speciell integration ni saknar så får ni gärna hojta till![]()
Jo, att integrera Yale Doorman (oavsett version) är ett starkt önskemål. Får denna fråga väldigt ofta även när det gäller SPC. Problemet är dock att Yale (Assa) inte erbjuder något öppet API. De har valt att bara samarbeta med utvalda partners såsom Verisure, Aptus och Safe4. Det finns naturligtvis diverse "fullösningar" som använder t.ex Verisures molntjänst för att kunna styra låset. Men det är lösningar som kan upphöra att fungera när som helst och är inget jag rekommenderar.F fixarpelle skrev:
Nya wifi-modulen till Doorman L3 och Linus ska tydligen ha stöd för IFTTT. Kanske kommer öppna vissa möjligheter. Tycker dock att denna typ av integration ska vara helt lokal och inte vara beroende av molntjänster.
Tack för svaret, jag anser att säkerhet ska vara lokal.gol skrev:
Jo, att integrera Yale Doorman (oavsett version) är ett starkt önskemål. Får denna fråga väldigt ofta även när det gäller SPC. Problemet är dock att Yale (Assa) inte erbjuder något öppet API. De har valt att bara samarbeta med utvalda partners såsom Verisure, Aptus och Safe4. Det finns naturligtvis diverse "fullösningar" som använder t.ex Verisures molntjänst för att kunna styra låset. Men det är lösningar som kan upphöra att fungera när som helst och är inget jag rekommenderar.
Nya wifi-modulen till Doorman L3 och Linus ska tydligen ha stöd för IFTTT. Kanske kommer öppna vissa möjligheter. Tycker dock att denna typ av integration ska vara helt lokal och inte vara beroende av molntjänster.
Jag håller tummarna för att IFTTT öppnar nya möjligheter.
Finns det någon bra shelly integration till ksenia?
gol skrev:
Jo, att integrera Yale Doorman (oavsett version) är ett starkt önskemål. Får denna fråga väldigt ofta även när det gäller SPC. Problemet är dock att Yale (Assa) inte erbjuder något öppet API. De har valt att bara samarbeta med utvalda partners såsom Verisure, Aptus och Safe4. Det finns naturligtvis diverse "fullösningar" som använder t.ex Verisures molntjänst för att kunna styra låset. Men det är lösningar som kan upphöra att fungera när som helst och är inget jag rekommenderar.
Hej. Någon lösning på integrationen Ksenia - Yale Doorman?
Jag har frågat ASSA om olika integrationer för Yale Doorman och jag tolkar svaren som att de är livrädda att en dålig integration ska ge produkterna dåligt rykte, de släpper endast in partnermoduler samt IFTTT för L3.X xdigger skrev:
Vet du om det finns någon integration för Nimly touch pro till ksenia?gol skrev:
Hej, jag har i många år utvecklat produkter och lösningar för integration av SPC med allt från Home Assistant och Homey till KNX och Control4. Funderar nu att även ta fram lite integrationsprodukter till Ksenia Lares 4.0. Så ni som använder Lares, är det någon speciell integration ni saknar så får ni gärna hojta till![]()
https://nimly.se/product/connect-module/