Riktigt snyggt!
Skulle du vilja dela med dig hur ni gjorde knivlisterna? Vilka magneter ni använde, hur mycket materiel det är kvar där magneterna sitter och sånt..
Tack! Cylindriska neodymmagneter, dia 12, längd 8mm. 1,2mm material kvar.
Så då var det klart. Det blev 8 stolar. Gjort i Ask. Bordet lackades, medans stolarna hårdvaxades. Får se vilken metod, som visar sig vara den mest gångbara.
Inte helt fult. Skulle vara intressant att se hur du gjort vitrinluckorna.
Limmande ihop ramen 19mm MDF. Fräste sedan profilen och falsen till glasskivan. sedan tog jag 12mm MDF som jag fräste samma profil, girade 45grader, rita av på luckan.
sedan tog jag kap sågen, sågade. Sen var det stämjärn till det passa.
Det var nog det svåraste av allt att få till spröjsen.
Jag hade ett gammalt skåp i verkstaden för div verktyg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men så en dag kom ett regeringsbeslut att det skulle flytta in i huset. Sagt och gjort. Efter lite puts och målning med äggoljetempera får det rymma lite dammsamlare i stället för verktyg
[bild]
Men så en dag kom ett regeringsbeslut att det skulle flytta in i huset. Sagt och gjort. Efter lite puts och målning med äggoljetempera får det rymma lite dammsamlare i stället för verktyg
[bild]
[bild]
[bild]
Det var ett rackarns fint verktygsskåp. Jag står helt och hållet bakom regeringen i det här fallet.
Nu får dom bo i ett annat gammalt skåp som åkte ut i snicken. I alla fall ett tag tills jag kanske får ett ryck och startar en ny renovering. Blev lite inspirerad av att måla med äggoljetempera så man vet aldrig var det slutar...
[bild]
[bild]
Ja, det är att göra en mistroende förklaring, eller att lägga ner sina röster ibland.... .