Byggahus.se
Efter sex veckors slit invigdes nya köket idag! Vill inte röra ett verktyg på minst... 12 timmar kanske. Nyslipat golv och totalt omgjort. Tack för all hjälp under tiden och för tips på planlösningen. Har funderat på det i nästan två år och är jättenöjd.

Bilder på resan.

• Ett gammalt kök före renovering med slitna träskåp, enkla vitvaror och klinker ovanför arbetsbänken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat kök med nyslipat golv, öppna hyllor, köksö och kakel.
    Skapa konto
  • Orenoverat kök med spis, kastruller och verktyg före renoveringen.
    Skapa konto
  • Renoveringsprocess av kök med avlägsnat kakel och exponerade väggstommar.
    Skapa konto
  • En vit spis omgiven av köksredskap på en hylla och arbetsbänk, före renoveringen av köket.
    Skapa konto
  • Ett rostfritt stålkök diskbänk stött på tegelstenar ute på en gräsmatta med kastruller ovanpå.
    Skapa konto
  • Nyrenoverat köksgolv med träyta mitt i slipningsprocessen, vägg med exponerad isolering och en slipmaskin.
    Skapa konto
  • Nyslipat parkettgolv med synliga väggreglar och elledningar i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Byggavfall med en tom ICA-kasse och skyddsplast rullar på gräs efter renovering av kök.
    Skapa konto
  • Nyrenoverat kök under uppbyggnad med verktyg och ouppsatta skåpsdelar.
    Skapa konto
  • Nyligen renoverat kök med vita skåp och inbyggda apparater, omgjort golv, ej helt färdigställt.
    Skapa konto
  • Nyrenoverat kök med vita skåp, mörkt bänkskiva, inbyggda ugnar och fläkt över spishällen.
    Skapa konto
  • Renoverat kök med slipat golv, vita skåp, rostfri kyl och inbyggda ugnar.
    Skapa konto
  • Nytt köksgolv och bänkskiva med firande Prosecco, champagneglas, skålar med chips och godis, reflekterande i det nyslipade golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
AnnikaME och 48 till
  • Laddar…
Stooor skillnad, snyggt! (y)

• Gilla
Kenoli och 1 till
  • Laddar…
Snyggt jobbat!

• Gilla
Danii KD
  • Laddar…
Kul att se – blev kanonfint! Längtar tills även jag har före/efterbilder. Börjar se slutet av helrenoveringen med bara köket kvar att färdigställa. Väntar på bänkskiva och luckor och täcksidor som ska lackeras. Plus foder, socklar, lister mm

Status här nu:

• Renoverat kök med öppna hyllor, rund matbord och designerlampa, väntar på bänkskivor och luckor.
    Skapa konto
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Väldigt snyggt.
Men är det inte lite opraktiskt utan överskåp?

• Gilla
Sebbe_art
  • Laddar…
Jag tycker man upplever rummet större utan överskåp. Riktigt snyggt!

• Gilla
AnnikaME och 1 till
  • Laddar…
Överskåp är nog på utgående. KLumpiga, fula och opraktiska. Hyllplan och fint kakel och smarta lösningar i bänkskåp gäller iaf för mig.

Raskus Raskus skrev:
Väldigt snyggt.
Men är det inte lite opraktiskt utan överskåp?
Många av lådorna är 80 cm breda och ger väldigt stort förvaringsutrymme. Hörnskåpen är ju också väldigt stora med inbyggda karuseller. Än så länge fungerar det bra och vi har tänkt framöver att komplettera med några öppna hyllplan då det känns luftigare. Ev kan det bli någon liten miniköksö i mitten för det är ett väldigt stort tomt utrymme. Ekar till och med, men det är också väldigt skönt att kunna röra sig fritt.

• Gilla
Berndtan
  • Laddar…
Kul att ni bevarade det coola golvet. Själv gillar jag verklugen den typ av köksskåp som var men förstår det generella behovet att fräscha upp lite. Hoppas ni blir nöjda.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Överskåp är nog på utgående. KLumpiga, fula och opraktiska. Hyllplan och fint kakel och smarta lösningar i bänkskåp gäller iaf för mig.
Visst kan det bli luftigt och snyggt utan överskåp, men det beror ju på hur stort man bor, om man klarar sig utan. I det här fallet finns det nog golvyta nog att klara sig ändå.

Annars vill jag slå ett slag för lagom med överskåp på rätt plats, typ som ett gammaldags serveringsskåp med ovan- och nederdel.

• Gilla
tobbehj
  • Laddar…
Bra jobbat! Står i startgropen att byta här också.

D Danii KD skrev:
Efter sex veckors slit invigdes nya köket idag! Vill inte röra ett verktyg på minst... 12 timmar kanske. Nyslipat golv och totalt omgjort. Tack för all hjälp under tiden och för tips på planlösningen. Har funderat på det i nästan två år och är jättenöjd.

Bilder på resan.
oj va fint! Som jag brukar säga: det var lite murrigt innan

Fint kök.
Dock så ser ugnskåpet lite lustigt ut där det står.

Redigerat:
  • Gilla
Kvisthberg och 1 till
  • Laddar…
Fint överlag men jag skulle bytt plats på spis och högskåpet med ugn.

• Gilla
SweetTerrain
  • Laddar…
A annsofian skrev:
Fint överlag men jag skulle bytt plats på spis och högskåpet med ugn.
nja? Då hade man fått en hög ”vägg” när man kommit in i rummet genom dörren . Kanske hade känts trångt ?

Stiligt! Det ser ut att vara utrymme nog för en stor köksö utan att det blir trångt. Några öppna hyllor på rätt plats kan bli snyggt.

Vår diskmaskin gav upp härom dagen så nu funderar vi på om vi ska börja renovera hela köket. Men vet inte om vi orkar det samtidigt som delar av fasaden ska skrapas och målas...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.