2 059 771 läst · 32 467 svar
2060k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Tråden är låst och går ej att kommentera.

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 524 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 524 inlägg
Det var du som började med att påstå att svenskar inte var välkomna i något EU-land. Vi väntar fortfarande på din källa till det. Alternativt att du har ändrat dig och numera anser att det finns EU-länder som välkomnar svenskar.N Nybergzzz skrev:

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 524 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 524 inlägg
N Nybergzzz skrev:
Goddag yxskaft!N Nybergzzz skrev:
Jag har inte skrivit något om karantän vid symtom. Det inlägg du citerar handlar om att det inte var utegångsförbud för alla i Norge vilket en annan person verkade tro.
Jaså okej yxskaft.visa dina bilder istället.BirgitS skrev:
Du kanske ska gå ut i solen?
Du sitter här jämnt och försvarar tegnell å co.
BirgitS skrev:
I Norge var det full tillåtet att vara ute och gå, det finns bilder på hur det ser ut med väldigt många som är ute och går på gatorna i Oslos centrala delar en helg med fint väder. Det togs upp i den här tråden som anmärkningsvärt eftersom det var mer folk där än i de centrala delarna av Stockholm samma helg.
Blanda inte ihop våra grannländer med länderna söderöver.
Ja vad vill du säga med det?
Åkte norrmänen också till jobbet med kollektivtrafiken som här i Stockholm?
Om inte har du en avsevärd skillnad i lock down nivå.

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 524 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 524 inlägg
Det är inte mina bilder utan det var en bild i en norsk tidning. Som sagt kolla själv i tråden. Om du har följt med så dåligt i tråden att du inte känner igen det så verkar det som att du behöver läsa om tråden.N Nybergzzz skrev:
Nej, jag vare sig sitter här jämnt eller försvarar Tegnell jämnt. Du får följa med bättre i tråden.
Dessutom att skriva att folk var ute och gick i Norge är inget försvar av Tegnell utan redovisning av fakta.
Men läser du inte dina egna länkar? Inlägg #17490N Nybergzzz skrev:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QoGa98/har-ar-svenska-turister-valkomna--och-inte
betydligt fler än 3...
BirgitS skrev:
Nej det uppväger inte då själva spaningen är att nikotinet kan ha en skyddseffekt. Och som jag förklarade i inlägget tidigare skulle själva rökningen kunna leda till fler IVA platser även om nikotinet gör att färre behöver sjukhusvård. Det finns ingen motsättning i detta.
Därför har bla Sverige och Frankrike starta forskningsprojket med just nikotin.
På franska forskares initiativ.

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 524 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 524 inlägg
Jag vänder mig mot det användandet av ordet lock-down. Får man t.ex. vara fritt ute och gå så är det ingen lock-down för då är inte samhället nerstängt. Det behövs ett särskilt ord just för de gånger det råder utegångsförbud och liknande som det gjorde i Kina och i länder söderöver.Ulltand skrev:
Mikael_L skrev:
Det är i alla fall det man förväntar sig. Det blossar upp kluster av smitta som släckas ner allt eftersom.
Och såvida vi inte har flockimmunitet i Sverige kommer hända här också.
Men man kan ju iof låta bli att agera men då sticker ju dödstalen iväg.

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 524 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 524 inlägg
Jag har inte skrivit något om nikotin utan jag länkade till en artikel som handlade om att rökarna kanske inte alls var underrepresenterade på sjukhusen i Frankrike.Ulltand skrev:
Nej det uppväger inte då själva spaningen är att nikotinet kan ha en skyddseffekt. Och som jag förklarade i inlägget tidigare skulle själva rökningen kunna leda till fler IVA platser även om nikotinet gör att färre behöver sjukhusvård. Det finns ingen motsättning i detta.
Därför har bla Sverige och Frankrike starta forskningsprojket med just nikotin.
På franska forskares initiativ.
Men naturligtvis är det bra att man undersöker om nikotinet har någon betydelse men det är en annan sak.