2 059 738 läst · 32 467 svar
2060k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Tråden är låst och går ej att kommentera.
Tror gör man i kyrkan, detta vet man mycket om, dessutom ska värdet av utbildning inte negligeras. Det pågår också mycket hemskheter i hemmen, detta har ökat enormt och dessa barn har berövats de enda stunder av normalitet de haft.Ulltand skrev:
Det är ett rimligt antagande men det är på marginalen och inget som kommer att ha någon större påverkan på lång sikt.
Det kan också bli så att Sverige tappar så mycket goodwill internationellt vilket gör att vi som land förlorar betydligt mer an vad normännens betygsskilland medför.
Det tror jag.
Sedan är ju 4000 liv värt någon i sammanhanget också.
Har lärare i familjen och du skulle nog bli chockad om du fått insikt hur det ser ut för barn idag.
Ungas etablering på arbetsmarknaden försenas ytterliggare och man vet att detta leder till ökad psykisk ohälsa med ökat inslag av suiciditet. Inga åtgärder tagna i andra länder indikerar att 4000 skulle varit noll om man infört dessa. Dödssiffran kunde varit något annorlunda men kostnaden i unga liv för ett fåtal gamla liv hade förmodligen varit många gånger högre.
Fråga du en äldre på hemmet om de vill offra sitt barnbarn för att få leva några veckor till!
Ok, då har jag missförstått den proceduren.Claes Sörmland skrev:
Nej, antikroppstesterna sköts inom vården och gäller individer man redan tar blodprov på. Så gruppen som man gör urvalet ur är inte baserat på individer på gatan utan på folk i kontakt med vården. Det är p g a att det annars krävs ett särskilt forskningsetiskt tillstånd och medgivande från varje individ. Stor byråkratisk apparat.
Läs mer här:
[länk]
Nyckelmening:
[bild]
Om dödligheten är 0,6% av de som varit sjuka och vi har 4 000 döda blir väl antalet som varit sjuka 4000/0,006=666 667 st?L largab skrev:
Nu måste jag hitta en lämplig privat firma i Göteborg som kan testa om barnen är immuna mot SARS-CoV-2 (om några veckor). Det skulle vara väldigt mycket värt för mina föräldrar att få träffa dem i sommar, de får ju inte träffa de små barnbarnen som bor några minuter bort ens...
En tusenlapp per barn är billigt i sammanhanget. Egentligen är det väl sonen som inte ens varit krasslig som är den vi skulle vilja ha ett utlåtande på. Dottern har nog haft Covid-19, hon var en aning hängig några dagar men hade inga andra symtom. Men det hade varit bra att få svart på vitt (med 99% sannolikhet) att de har haft sjukan så att man kan besluta sig för att åka.
Jag och frun har ju inte testat oss, men vi har ju läkarutlåtande på att det är det vi har haft.
En tusenlapp per barn är billigt i sammanhanget. Egentligen är det väl sonen som inte ens varit krasslig som är den vi skulle vilja ha ett utlåtande på. Dottern har nog haft Covid-19, hon var en aning hängig några dagar men hade inga andra symtom. Men det hade varit bra att få svart på vitt (med 99% sannolikhet) att de har haft sjukan så att man kan besluta sig för att åka.
Jag och frun har ju inte testat oss, men vi har ju läkarutlåtande på att det är det vi har haft.
”Den här studien visar att dödligheten i covid-19 bland alla som blivit infekterade ligger på 0,6 procent, säger Lisa Brouwers, analyschef på Folkhälsomyndigheten.”L largab skrev:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7474682
Jag fattar. Alla som dött av covid-19 har varit smittadeL largab skrev:
Som ekvationerna vi hade i skolan med flera okända.
Typ så här
x - y = antalet döda
2x - 2y = dubbla antalet döda
x = antalet smittade
y = antalet tillfrisknade
Det luriga är att vi inte vet hur många tillfrisknade det är för annars kunde vi räkna ut antalet smittade.
Någon som är slängd på matte kanske kan lyckas. Kan fattas något i formeln.
Kan inte vårdcentralen testa, då kan man väl gå till en privat sådan och betala vad de får från Regionen för detta?pacman42 skrev:
Nu måste jag hitta en lämplig privat firma i Göteborg som kan testa om barnen är immuna mot SARS-CoV-2 (om några veckor). Det skulle vara väldigt mycket värt för mina föräldrar att få träffa dem i sommar, de får ju inte träffa de små barnbarnen som bor några minuter bort ens...

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 517 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 517 inlägg
Enligt den info om antikroppstesterna som kommit ut så är det inte säkra till 100 % och det kan ju bli katastrofala resultat om du får ett felaktigt besked.pacman42 skrev:
Räcker det inte med att dina föräldrar får prata med dem utomhus på 2 meters håll?
Västra Götaland har inget godkänt test enligt sina krav än. De har sagt att de skall ha ett inom några veckor dock, så vi får väl se om det kommer att gå. Stor risk för kö hos regionen dock...D djac skrev:
En 80-ring har i snitt ca 7 år till i livet. Inte några veckor.D djac skrev:Tror gör man i kyrkan, detta vet man mycket om, dessutom ska värdet av utbildning inte negligeras. Det pågår också mycket hemskheter i hemmen, detta har ökat enormt och dessa barn har berövats de enda stunder av normalitet de haft.
Har lärare i familjen och du skulle nog bli chockad om du fått insikt hur det ser ut för barn idag.
Ungas etablering på arbetsmarknaden försenas ytterliggare och man vet att detta leder till ökad psykisk ohälsa med ökat inslag av suiciditet. Inga åtgärder tagna i andra länder indikerar att 4000 skulle varit noll om man infört dessa. Dödssiffran kunde varit något annorlunda men kostnaden i unga liv för ett fåtal gamla liv hade förmodligen varit många gånger högre.
Fråga du en äldre på hemmet om de vill offra sitt barnbarn för att få leva några veckor till!
Med tillräckligt grova sakfel kan man komma fram till vad som helst.
Medlem
· Blekinge
· 9 597 inlägg