De andra bladen har jag. Tyvärr gick de andra sticksågarna till de sälla jaktmarkerna för en tid sen... Den enda som finns kvar är farfars gamla P10:a. Den har fungerat bra, men nu är träbladen slut.
Tänkte höra om någon har ett förslag på var man kan hitta smala sticksågsblad till en Bosch P10?
Mvh sa mlarpådetmesta
[bild]
[bild]
Nu har jag vart dum nog att ge en hel hundring för den här maskinen. Köpte dessutom blad som jag trodde skulle passa.
Nu är frågan. Kan man fila ner fästet på bladet till rättstorlek? Kommer det att fungera?
Vad var det för mått på festet på sågarna som passade till den?
Med tanke på den låga investeringskostnaden och den förväntade arbetsinsatsen för att eventuellt kunna anpassa fel blad till fel maskin; kanske man lika gärna kan lägga samma tid och kraft på att använda den manuella motsvarigheten till maskinen och därmed få jobbet gjort.
Om man framgent har behov av elektrisk sticksåg är det nog klokt att skaffa sig en uppdaterad/modernare variant så att man inte ”måste fila innan man sågar”.
Med tanke på den låga investeringskostnaden och den förväntade arbetsinsatsen för att eventuellt kunna anpassa fel blad till fel maskin; kanske man lika gärna kan lägga samma tid och kraft på att använda den manuella motsvarigheten till maskinen och därmed få jobbet gjort.
Om man framgent har behov av elektrisk sticksåg är det nog klokt att skaffa sig en uppdaterad/modernare variant så att man inte ”måste fila innan man sågar”.