Nu är roboten testad och den verkar hitta sina slingor även fast jag inte helt följt manualen. Den ska ha 2m fritt 180 grader från laddstationen och den har bara 90 ungefär, men det fungerar. Verkar som den lär sig lite efter varje körning med.
Fick ta och plantera om buxbomarna så grabben inte klättrar över klipparen när han ska in under altanen
Vi har haft en gammal gunga på tomten då första ägaren hade dag-mamma verksamhet i huset (min chef har gått på dagis här ). Den var tyvärr helt genomrutten och såg inte så kul ut. Tänkte göra något tuffare till grabben och så här blev det lilla projektet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Så här såg orginalet ut
Logga in
Skapa konto
En liten skiss på min tanke
Logga in
Skapa konto
Sågade till och testade
Fick köpa en limfogskiva på 27x300x2400mm allt annat är spill från uterum m.m.
Logga in
Skapa konto
Ihopskruvad
Logga in
Skapa konto
Målad och lampan ditskruvad
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Helt ihopbyggd och färdigmålad. Blev riktigt bra
Logga in
Skapa konto
Slipade bort all rost med vinkelslipen och målade med rostskyddsfärg. Den blev antracitgrå till sist
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Färdigt resultat. Grabben har testat den och är nöjd. Ser lite roligare ut än den gamla
Vad tycks? Ska det göras ett bakdäck med?
Vi har haft en gammal gunga på tomten då första ägaren hade dag-mamma verksamhet i huset (min chef har gått på dagis här ). Den var tyvärr helt genomrutten och såg inte så kul ut. Tänkte göra något tuffare till grabben och så här blev det lilla projektet.
[bild] [bild]
Så här såg orginalet ut
[bild]
En liten skiss på min tanke
[bild]
Sågade till och testade
Fick köpa en limfogskiva på 27x300x2400mm allt annat är spill från uterum m.m.
[bild]
Ihopskruvad
[bild]
Målad och lampan ditskruvad
[bild] [bild] [bild]
Helt ihopbyggd och färdigmålad. Blev riktigt bra
[bild]
Slipade bort all rost med vinkelslipen och målade med rostskyddsfärg. Den blev antracitgrå till sist
[bild] [bild] [bild]
Färdigt resultat. Grabben har testat den och är nöjd. Ser lite roligare ut än den gamla
Vad tycks? Ska det göras ett bakdäck med?
Klart den måste ha bakdäck! Inte kan pöjken köra på bara framdäcket! Han har ju knappt körkort än..
Har du funderat på något mjukare under? Typ gummimatta. Synd på tänderna, även om det kommer nya med tiden...
Stenarna är från när det var dagisverksamhet så grabben borde klara det med. Gungan täcker det mesta av stenarna så det är gräs man landar på om man ramlar av
Sen får du inte glömma nedan som vi fick nerslag på vid besiktning:
Paragrafryttare skrev:
Vippgunglek ska märkas enligt avsnitt 7 i SS-EN 1176-1 7.1. Redskapet ska vara märkt tydligt, varaktig och synligt från marken med minst följande: a) Tillverkarens/leverantörens eller auktoriserat ombuds namn och adress; b) redskapets beteckning och tillverkningsår; och c) nummer och datum för denna Europastandard, dvs. EN 1176-1.