13 653 läst · 40 svar
14k läst
40 svar
Spis av märket Gram?
Sida 1 av 3
Vi ska köpa en ny spis (60 cm, induktion) och har hittat en av märket Gram (SIP 17626) som verkar uppfylla våra krav. Jag hade aldrig hört talas om märket Gram, så vill gärna höra om någon har erfarenhet av Gram-spisar under senare år?
Gram är ett välkänt märke inom restaurangbranchen, kanske vanligast på kyl, frys, nedkylningsskåp osv men för mig står det för kvalité.
Gram är skräp från Turkiet.
Inte ens deras storkökutrustning imponerar.
Men det är billigt.
Inte ens deras storkökutrustning imponerar.
Men det är billigt.
Egna erfarenheter av såväl konsument som proffs-produkterna
jag skrev fel i upphetsningen
Gram görs i Polen.
min erfarenhet av dessa konsument maskiner och proffs dito
är att de är väldigt smeckiga och grejor går sönder utan någon egentlig anledning
tex spisens understa låda är helt i plast.
storköks kylarnas fläktar och plåtar är trasiga från fabrik mm.
för länge sedan gjordes Gram i Danmark (vestfrost) och då hade de högsta möjliga kvalitet, riktiga stridsvagnar.
Gram görs i Polen.
är att de är väldigt smeckiga och grejor går sönder utan någon egentlig anledning
för länge sedan gjordes Gram i Danmark (vestfrost) och då hade de högsta möjliga kvalitet, riktiga stridsvagnar.
Tycker det är så tråkigt med alla gamla fina varumärken som en gång i tiden stod för kvalitet, som idag bara håller några år.
För mig var Gram synonymt med Danska kvalitets-kylar och frysar. Och jag är inte det minsta förvånad över det elektroluxaren ovan beskriver.
Frågan är bara vad man ska köpa idag... Vitvarumarknaden idag känns som ett lotteri med väldigt få vinstlotter.
För mig var Gram synonymt med Danska kvalitets-kylar och frysar. Och jag är inte det minsta förvånad över det elektroluxaren ovan beskriver.
Frågan är bara vad man ska köpa idag... Vitvarumarknaden idag känns som ett lotteri med väldigt få vinstlotter.
tyvärr så har du helt rätt
Va e de för fel på under låda i plast? Det gör Electrolux ossåelectroluxaren skrev:
jag skrev fel i upphetsningen
Gram görs i Polen.
Utan att veta, skulle inte tro att aktieägarna vill lägga utdelningspengar på utveckling utan snarare kortsiktigt ägande med så god avkastning som möjligt för ar sedan gå vidare