110 114 läst · 630 svar
110k läst
630 svar
Hantverkare - Frukostar, arbetade timmar och "åka och handla"?
Lägenhetsfixare
· Sverige
· 504 inlägg
"75% högre pris på allt mtrl samt 25% fler timmar" enligt vilket underlag då, är det mer än vad som står i offerten eller?C carl fabian skrev:Det verkar vara kutym bland många hantverkare att dom saltar fakturor rent oförskämt,hade hem en elektriker för diverse montering av utelampor,drgning av el till spabad under 2 dagar och han åkte 3ggr till elgrossist för att hämta material ,trots han fick en noggrann spec. på jobbet.När fakturan kom hade dom debiterat 75% högre pris på allt mtrl samt 25% fler timmar.,samt debiterat för dyrare kabel än den som använts.Bestred fakturan då vi kollat timmar och material och utan protest fick jag ny faktura reducerad från 23000kr till 15000kr. Så mitt råd ta fighten och bestrid fakturan om du kollat tid och material
Jobbar som vuxenlärling inom VVS och erkänner själv att det är konstigt hur det fungerar med tiden och material påslag. Misstänker att det för att vi är för får och att det finns mer jobb än montör. Jobbar man med nån som är lite mindre driven så blir det mycket tid hos grossisten och ingen säger ett pip.
Beställde ett last grus förra vecka och betalde 800kr utkörning och 75kr ton för gruset. Tänkte javisst hade det varit rörbranschen hade jag betald för utkörning, tiden för hämtning/lastning/körning sedan dubbel så mycket för gruset. :-D
Beställde ett last grus förra vecka och betalde 800kr utkörning och 75kr ton för gruset. Tänkte javisst hade det varit rörbranschen hade jag betald för utkörning, tiden för hämtning/lastning/körning sedan dubbel så mycket för gruset. :-D
Lägenhetsfixare
· Sverige
· 504 inlägg