2 059 725 läst · 32 467 svar
2060k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Tråden är låst och går ej att kommentera.
Hur vet du att de är 1/6 av de smittade?
Du får inga svar av mig förrän du lär dig skilja på olika inlägg.R Rkarlsson skrev:Jag citerar flera i taget då ser det ut så, att leta upp citerade inlägg bland 172 nya gör väl ingen vettig människa.
I med du inte svarade på frågan så är vår diskussion över. Speciellt när du ljuger om att saker är helt slut. Tyvärr är det ju sånt som gör att folk lagrar dasspapper för ett årtionde fram nu.
Källhänvisning för att du ska förstå med. [länk]
haha omvänd marknad. De får hitta på något nytt att bruka pappret till =)
Jag citerar flera i taget då ser det ut så, att leta upp citerade inlägg bland 172 nya gör väl ingen vettig människa.optimum skrev:
I med du inte svarade på frågan så är vår diskussion över. Speciellt när du ljuger om att saker är helt slut. Tyvärr är det ju sånt som gör att folk lagrar dasspapper för ett årtionde fram nu.
Källhänvisning för att du ska förstå med. https://omni.se/tillverkaren-toapappret-kommer-inte-att-ta-slut/a/8mkLo2
Fel av mig, konstaterat smittade i Stockholm.D Daniel 109 skrev:
Va visst 13%. Så 1/8. Mindes fel. Dock enorm överrepresentation.
https://www.dn.se/sthlm/13-procent-av-alla-coronasmittade-i-stockholms-lan-kommer-fran-jarvafaltet/

Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 21 203 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 21 203 inlägg
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 470 inlägg
mmmh.Claes Sörmland skrev:
Vi har ingen folkvald regering utan Sverige är en parlamentarism med en kunglig glans. Vi har därför en folkvald riksdag men inte regering. Folkhälsomyndigheten är expertmyndighet. Folkhälsomyndigheten har också rätt att karantänsätta delar av Sverige via smittskyddslagen 2 kap 10 § om vissa krav är uppfyllda:
[bild]
När ett maktvakum uppstår så brukar det snabbt bytas ut mot något nytt. Er hantering av coronakrisen har knappast imponerat, utan snarare upplever omvärlden det som att ni står helt handfallna och fullt och totalt saknar verktyg och beredskap för att hantera nått liknande.
Alla vill inte gott, militärintell bekräftar att Putin dammat av nordsjöflottan som nu lämnat hemmahamnen på väg mot okänd adress. Vart den är på väg vet vi inte ännu men kanske mot Östersjön?
Här i Finland känner vi till den gamle räven Putin och vet att han är en äkta gammaldags imperialist som tar varje tillfälle han får att öka sitt geografiska inflytande i akt.
Fast enl tidningar idag så snackas det om att sätta sthlm i karantän.Claes Sörmland skrev:
Varför skall vi överhuvudtaget få ner sthlmare nu när det är som de är till Österlen? De är inte välkomna till oss iallafall och tror nog inte de är välkomna till Österlen heller. Lika som att vi inte åker upp till Sthlm så bör ju de respektera det för att vi inte ska behöva stänga ner hela rasket.
Att svetsa igen dörrar gör man i diktaturer, likaså att avrätta folk för att de bryter mot karantänen, de tillhör inte västerländsk beteende som tur är.
Kom gärna med källa till de tidningarna är du hyggligR Rkarlsson skrev:Fast enl tidningar idag så snackas det om att sätta sthlm i karantän.
Varför skall vi överhuvudtaget få ner sthlmare nu när det är som de är till Österlen? De är inte välkomna till oss iallafall och tror nog inte de är välkomna till Österlen heller. Lika som att vi inte åker upp till Sthlm så bör ju de respektera det för att vi inte ska behöva stänga ner hela rasket.
Att svetsa igen dörrar gör man i diktaturer, likaså att avrätta folk för att de bryter mot karantänen, de tillhör inte västerländsk beteende som tur är.

Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 21 203 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 21 203 inlägg
Jag håller med om att det inte är rätt tid att resa nu. Det tror jag de flesta fattar, kanske med undantag för utförsåkare som verkar vara ett särskilt puckat släkte. Hur det står till med Österlens-stockholmarna vet jag inte. Ställ in konstrundorna och bomma igen hotellen!R Rkarlsson skrev:Fast enl tidningar idag så snackas det om att sätta sthlm i karantän.
Nej, men är det väldigt orealistiskt att tänka sig att de smittade stockholmarna tog en taxi hem när de landat på Arlanda efter sitt sportlov i alperna, och att taxichauffören var svensksomalier och i sin tur smittade familj, släkt och bekanta?N Noseone skrev:
Var det inte precis det du gjorde här? https://www.byggahus.se/forum/threads/coronavirus.367003/page-299#post-3622461 eller missar jag vad du har problem med?optimum skrev:

Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 21 203 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 21 203 inlägg
Du tänker dig att Putin sätter in militär mot Sverige de närmaste dagarna?F Finndjävel skrev:mmmh.
När ett maktvakum uppstår så brukar det snabbt bytas ut mot något nytt. Er hantering av coronakrisen har knappast imponerat, utan snarare upplever omvärlden det som att ni står helt handfallna och fullt och totalt saknar verktyg och beredskap för att hantera nått liknande.
Alla vill inte gott, militärintell bekräftar att Putin dammat av nordsjöflottan som nu lämnat hemmahamnen på väg mot okänd adress. Vart den är på väg vet vi inte ännu men kanske mot Östersjön?
Här i Finland känner vi till den gamle räven Putin och vet att han är en äkta gammaldags imperialist som tar varje tillfälle han får att öka sitt geografiska inflytande i akt.
Tack för att du gör ett inlägg man kan svara på.R Rkarlsson skrev:Jag citerar flera i taget då ser det ut så, att leta upp citerade inlägg bland 172 nya gör väl ingen vettig människa.
Källhänvisning för att du ska förstå med. [länk]
Jag har i tidigare inlägg beskrivit två större butiker där toa-papper är slut. Coop och ICA Maxi
Samma är det enligt uppgift i samtliga affärer där jag bor.
Varför är väl för att folk hamstrar men de är slut.
Och då borde du förstå att det är där jag bor.
Om inte behöver man inte påstå att folk ljuger utan möjligen att det inte stämmer.
Jag ljuger aldrig.
Jo tillverkaren ligger inte så långt ifrån där jag bor hade gått ut med löftet att de hade bra produktionsvolymer så det skulle räcka.
Ändå var toa-papper slut minst en vecka. Hur det är nu har jag inte kollat och förhoppningsvis finns det nu.
Dock aldrig under hela mitt liv varit med om att just toa-papper tar slut.
Samma med det vi diskuterade tidigare om glycerol vilket förutom de apotek på orten som har slut så gäller det även de webbutiker jag redogjorde för och du kommenterade bara att sök själv.
Detta är mot forumets regler när någon frågar
"4.4.5 Undvik att be någon att googla för att hitta svaret. Har man ställt frågan här är det för att vill ha våra medlemmars synpunkter och inte googles sökträffar."
Att påstå någon ljuger är ohyfsat beteende.
Här försöker vi vara trevliga.