4 638 läst · 13 svar
5k läst
13 svar
Erfarenheter från HTH kök
Vi har nu haft vårat HTH kök i två år och vi skulle inte välja det fabrikatet igen. Vi valde HTH då vi tyckte de hade bra utbud och kändes lite smålyxigt. Alternativet var IKEA och det valde vi bort då vi inte upplevde att vi kunde få samma individuella hjälp där. Återförsäljaren var smidig att jobba med men inte alltför erfaren. Köket levererades på utsatt tid och det var komplett.
Vi valde färdigmonterade skåp och jag monterar kök själv.
Kvaliteten på köket imponerade inte under montaget och ett skåp som var felaktigt monterat hamnade sist i produktionskön och vi fick vackert vänta. Dåligt engagemang att klara ut sina egna misstag.
Vi gillade lysena som var infällda under varje överskåp men som mycket annat kändes det inte helt genomtänkt. För att dra sladden till lyset skulle jag borra hål i varje skåps upphängningslist bakpå skåpet och kapa varje skåps vägglist ska monteras på väggen först. Varför gör man inte en smart installation direkt vid konstruktionsbordet och installerar sånt i egen produktion. Snabbt och snyggt både i fabrik och montage hos kund.
Luckorna är vita och profilerade och enl min äkta hälft är det en katastrofalt dålig yta som gör att varenda fingeravtryck syns. Vi har haft IKEA ganska lika utförande på luckor förr och inga såna problem med dem.
Vi rekommenderades Whirpool inbyggda kyl och frys och speciellt frysen är ett skämt. Uruslel kvalitet, löjliga fjantgejdrar som lådorna ska åka i vilket inte fungerar, hyllor som lossnar, fullständigt värdelöst.
Den återförsäljare vi handlade av är försvunnen, jag vet inte om de konkat eller bara lagt ner eller vem som ägde den butiken. Jag har upprepade gånger kontaktat HTH i Danmark via deras hemsida med frågan om vem som tar ansvar för garanti och jag har reklamerat frysskåpet. Men HTH svarar inte.
Det får väl gå nåt år så ska jag sen slänga det där Whirlpool frysskåpet på soptippen och köpa nåt som är värt pengarna och något nytt kök kommer vi väl aldrig mer att köpa pga vår ålder. Men om det vore aktuellt skulle jag inte välja HTH pga dålig respons.
Vi valde färdigmonterade skåp och jag monterar kök själv.
Kvaliteten på köket imponerade inte under montaget och ett skåp som var felaktigt monterat hamnade sist i produktionskön och vi fick vackert vänta. Dåligt engagemang att klara ut sina egna misstag.
Vi gillade lysena som var infällda under varje överskåp men som mycket annat kändes det inte helt genomtänkt. För att dra sladden till lyset skulle jag borra hål i varje skåps upphängningslist bakpå skåpet och kapa varje skåps vägglist ska monteras på väggen först. Varför gör man inte en smart installation direkt vid konstruktionsbordet och installerar sånt i egen produktion. Snabbt och snyggt både i fabrik och montage hos kund.
Luckorna är vita och profilerade och enl min äkta hälft är det en katastrofalt dålig yta som gör att varenda fingeravtryck syns. Vi har haft IKEA ganska lika utförande på luckor förr och inga såna problem med dem.
Vi rekommenderades Whirpool inbyggda kyl och frys och speciellt frysen är ett skämt. Uruslel kvalitet, löjliga fjantgejdrar som lådorna ska åka i vilket inte fungerar, hyllor som lossnar, fullständigt värdelöst.
Den återförsäljare vi handlade av är försvunnen, jag vet inte om de konkat eller bara lagt ner eller vem som ägde den butiken. Jag har upprepade gånger kontaktat HTH i Danmark via deras hemsida med frågan om vem som tar ansvar för garanti och jag har reklamerat frysskåpet. Men HTH svarar inte.
Det får väl gå nåt år så ska jag sen slänga det där Whirlpool frysskåpet på soptippen och köpa nåt som är värt pengarna och något nytt kök kommer vi väl aldrig mer att köpa pga vår ålder. Men om det vore aktuellt skulle jag inte välja HTH pga dålig respons.

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 517 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 517 inlägg

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 517 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 517 inlägg
Kommer man till Danmark när man ringer till svenska kundtjänst?O Olaf3 skrev:
https://www.hth.se/kundtjaenst/
Så HK hänvisar till fabriken i Danmark?
HK tar normalt sett över garantiansvaret då din åf försvunnit och att då hänvisa till fabriken...jaja det är ju i Norden i varje fall. Trodde att ansvaret låg kvar hos HK såvida du inte i ursprungligt avtal med åf gick med på att garantiärenden ska hanteras av fabriken.
HK tar normalt sett över garantiansvaret då din åf försvunnit och att då hänvisa till fabriken...jaja det är ju i Norden i varje fall. Trodde att ansvaret låg kvar hos HK såvida du inte i ursprungligt avtal med åf gick med på att garantiärenden ska hanteras av fabriken.
Redigerat:
Jag förstår inte vad du menar med ”fabriken” resp ”HK” men oavsett det så förändrar det inget i sak. När jag kontaktat HTH genom deras hemsida på deras egna formulär så svarar de inte. Om det sen är ”fabriken” eller ”HK” jag kontaktat är ointressant för mig. Vi handlade av en återförsäljare som försvann och tillverkaren svarar inte på frågan om vem som tar garantiansvar.
Ingen aning. Folk som tillverkar sånt skräp vill jag inte ha nåt att göra med. Är de intresserade av hur deras grejer fungerar i verkligheten så får de gärna kontakta mig.Jonatan79 skrev:
Och min vana från så kallade kundtjänster är att efter 8 val och knapptryckningar och väntande i kö så svarar nån som måste ha uppgifter från mitt kvitto där jag handlat av dem för annars kan de inte svara. Och de som jobbar i kundtjänsten har inte en enda apparat av sitt eget fabrikat så de fattar nada av problemet.
Ja, det stämmer att jag är en surgubbe som tröttnat på tillverkare som inte bryr sig ett dugg efter de fått pengarna i handen och jag är supertrött på alla företagstelefoner där man ska trycka in kundnummer och välja och knappa in val i en evighet innan man hamnar i en evighetskö tills man kommer fram till nån som inte kan lösa nåt.
Men jag anser ändå att jag förtjänar ett svar när jag vänligt kontaktar ett företag genom deras kontaktformulär även om jag har en jobbig fråga.

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 517 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 517 inlägg
Du kan börja med att fråga Hallå konsument (Konsumentverket) om vad som bör gälla när en återförsäljare lägger ner och om de anser att HTH i Danmark har tagit över ansvaret så finns Konsument Europa som kan hjälpa till.O Olaf3 skrev:

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 517 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 517 inlägg
När det gäller vitvaror så brukar de vilja veta vad som står på produktens märkskylt så den bör man skriva av i förväg. Sen så är det ju inte kundtjänsten som ska lösa ett problem med en vitvara utan de ska avgöra om det är rätt att skicka ut en servicetekniker och boka in den personen.O Olaf3 skrev:Och min vana från så kallade kundtjänster är att efter 8 val och knapptryckningar och väntande i kö så svarar nån som måste ha uppgifter från mitt kvitto där jag handlat av dem för annars kan de inte svara. Och de som jobbar i kundtjänsten har inte en enda apparat av sitt eget fabrikat så de fattar nada av problemet.
Liknande trådar
-
Hur justera snurrställning i ett hörnskåp från HTH?
Kök -
Beställa solceller från Kina, erfarenheter?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Användning av avvägningsinstrument från Steinberg- Erfarenheter och tips?
Teknik -
Erfarenheter av Bergvärmepumpar från Thermia, NIBE & IVT
Värmepumpar -
Erfarenheter från HTH kök?
Kök