Byggahus.se
useless useless skrev:
På Willys scannar man QR-koden på körkortet för att starta scälvscanningen. För att få medlemsrabatter betalar man med sina vanliga bankkort. Samma sak på t ex Classe och Jula där körkortet räcker för att visa att man är medlem.
Den enda anledning jag behöver för att inte självscanna. Jag är inte intresserad av att någon ska kunna kartlägga var, när, hur och vad jag handlar.

• Gilla
PappasHammare och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Du får byta några skämt med personalen som har tid att vara på golvet istället.
Precis vad jag brukar göra!
Min standardfråga är:
- Det är en sak jag letar efter, kan jag fråga dej?
- Ja visst, vad letar du efter?
- Min fru, var är hon?

• Gilla
  • Haha
martinradbo och 6 till
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
alla långsamma kunder ( = pensionärer som ska plocka med öresmynt)
Vilket århundrade lever du i?

• Gilla
  • Haha
Kickan42 och 2 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Min standardfråga är:
- Min fru, var är hon?
När jag började läsa ditt inlägg trodde jag du skulle komma med en ny? raggningsteknik:
- Ny fru, kan det bli du? :rofl:

• Gilla
  • Haha
KnockOnWood och 14 till
  • Laddar…
engs engs skrev:
[...] uppförandekod hos vissa som skannar själv.

Typ barnfamiljen som effektivt blockerar 2/3 av mejeridisken samtidigt som en person står och blippar 10 tetror mjölk och 5 yoghurt en och en. De står med vagnen på 2m och övriga familjen på rad precis framför mejerihyllan, de i familjen som inte blippar stirrande tomt framför sig som om de vore hypnotiserade av utbudet av smaksatt yoghurt och helt omedveten om omgivningen.

Istället för att plocka på sig vad man ska ha och blippa vid sidan så nästa kan komma åt (samt se till så barn och respektive inte står och tom-stirrar och är i vägen för övriga kunder).
Just det här är ju dock något som bara gäller handlande barnfamiljer på Coop.
Träffat en bekant? Stanna gärna mitt i trappan och skapa trängsel för alla.
Fått ett viktigt telefonsamtal? Ställ dig mitt på trottoaren/gc-banan och ta inte ett steg i sidled.
Och så vidare...

• Gilla
StaBen och 2 till
  • Laddar…
Eftersom kassapersonal är ett av de få kvarvarande jobb där man kan ta in studenter, sommarjobbare och andra lågutbildade ungdomar, vill jag göra vad jag kan för att ha kvar dessa jobb - alltså självskannar jag inte. Den som tjänar mest på skanning är butiksägaren.

• Gilla
Fadai och 4 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Eftersom kassapersonal är ett av de få kvarvarande jobb där man kan ta in studenter, sommarjobbare och andra lågutbildade ungdomar, vill jag göra vad jag kan för att ha kvar dessa jobb - alltså självskannar jag inte. Den som tjänar mest på skanning är butiksägaren.
Lovar dig att de klarar precis lika bra att packa upp varor och packa ner online-köpen i kassar.

• Gilla
erre och 6 till
  • Laddar…
Tycker vi ska öppna för en diskussion om hur vi kan förbättra självscanning! Har redan identifierat "mejeri i början av butiken" och "självscanningsparkering" i butiken där man kan stanna och blippa :D

Okarlsson Okarlsson skrev:
Tycker vi ska öppna för en diskussion om hur vi kan förbättra självscanning! Har redan identifierat "mejeri i början av butiken"
Finns vissa motsättningar här. Å ena sidan vill man ha tunga mejerivaror i botten på kassarna. Å andra sidan är det bra om kylvaror och framförallt frysvaror lämnar disken så nära hemgång som möjligt. Den optimala lösningen går säkert att forska kring i några år...

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
B b8q skrev:
Den som tjänar mest på skanning är butiksägaren.
Det är värre än så. Det är butiksägaren som tjänar mest på hela butiksverksamheten, inte bara på skanningen. :surprised:

Fast för min del bryr jag mig inte så mycket om vad butiksägaren tjänar eller inte tjänar på skanning utan är enbart intresserad av vad jag tjänar på det. ;)

• Gilla
  • Haha
twoody och 9 till
  • Laddar…
Tyvärr kommer inte handlarna gå med på att flytta mjölken.
I princip alla som går in i en matbutik ska ha nånting från mejeriavdelningen, så den kommer alltid att vara längst in så man måste passera alla andra avdelningar och impulsköpa så mycket som möjligt.

• Gilla
Kickan42 och 4 till
  • Laddar…
hsd
Kommer aldrig att självscanna
Butikspersonalen behövs

När man ser stadskärnor med tomma butikslokaler, då allt flyttat ut till köplador och en del konkurrerats ut av internethandel , funderar man på hur folk tänker

• Gilla
Fakathong och 4 till
  • Laddar…
Vaddå, Självscanning? ICA?
Går ni inte till kötthandlaren, mjölkhandlaren, osthandlaren, bageriet och handlar direkt från dem?
Tänk på alla jobb som försvinner när man samlar detta på ett ställe..

(OBS, inlägget kan innehålla spår av ironi)

• Gilla
  • Haha
Eisannnn och 16 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Går ni inte till kötthandlaren, mjölkhandlaren, osthandlaren, bageriet och handlar direkt från dem?
Klart vi gör! Men de har väl också självskanning. Till och med Ahlsell har ju det!

(OBS, Även mitt inlägg kan innehålla spår av ironi)

hsd hsd skrev:
När man ser stadskärnor med tomma butikslokaler, då allt flyttat ut till köplador och en del konkurrerats ut av internethandel , funderar man på hur folk tänker
När man ser stadskärnor där det blir allt mer hopplöst att parkera och folk som förundras över att handeln flyttat till köplador och på internet, ja då undrar man hur dessa tänker. :thinking:

• Gilla
  • Haha
Bangan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.