35 890 läst · 385 svar
36k läst
385 svar
Självscanning eller inte
Den enda anledning jag behöver för att inte självscanna. Jag är inte intresserad av att någon ska kunna kartlägga var, när, hur och vad jag handlar.useless skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 365 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 365 inlägg
När jag började läsa ditt inlägg trodde jag du skulle komma med en ny? raggningsteknik:KnockOnWood skrev:
- Det är en sak jag letar efter, kan jag fråga dej?
- Ja visst, vad letar du efter?
- Ny fru, kan det bli du?
Just det här är ju dock något som bara gäller handlande barnfamiljer på Coop.engs skrev:
[...] uppförandekod hos vissa som skannar själv.
Typ barnfamiljen som effektivt blockerar 2/3 av mejeridisken samtidigt som en person står och blippar 10 tetror mjölk och 5 yoghurt en och en. De står med vagnen på 2m och övriga familjen på rad precis framför mejerihyllan, de i familjen som inte blippar stirrande tomt framför sig som om de vore hypnotiserade av utbudet av smaksatt yoghurt och helt omedveten om omgivningen.
Istället för att plocka på sig vad man ska ha och blippa vid sidan så nästa kan komma åt (samt se till så barn och respektive inte står och tom-stirrar och är i vägen för övriga kunder).
Träffat en bekant? Stanna gärna mitt i trappan och skapa trängsel för alla.
Fått ett viktigt telefonsamtal? Ställ dig mitt på trottoaren/gc-banan och ta inte ett steg i sidled.
Och så vidare...
Eftersom kassapersonal är ett av de få kvarvarande jobb där man kan ta in studenter, sommarjobbare och andra lågutbildade ungdomar, vill jag göra vad jag kan för att ha kvar dessa jobb - alltså självskannar jag inte. Den som tjänar mest på skanning är butiksägaren.
Lovar dig att de klarar precis lika bra att packa upp varor och packa ner online-köpen i kassar.B b8q skrev:
Tycker vi ska öppna för en diskussion om hur vi kan förbättra självscanning! Har redan identifierat "mejeri i början av butiken" och "självscanningsparkering" i butiken där man kan stanna och blippa 
Finns vissa motsättningar här. Å ena sidan vill man ha tunga mejerivaror i botten på kassarna. Å andra sidan är det bra om kylvaror och framförallt frysvaror lämnar disken så nära hemgång som möjligt. Den optimala lösningen går säkert att forska kring i några år...Okarlsson skrev:
Det är värre än så. Det är butiksägaren som tjänar mest på hela butiksverksamheten, inte bara på skanningen.B b8q skrev:
Fast för min del bryr jag mig inte så mycket om vad butiksägaren tjänar eller inte tjänar på skanning utan är enbart intresserad av vad jag tjänar på det.
Tyvärr kommer inte handlarna gå med på att flytta mjölken.
I princip alla som går in i en matbutik ska ha nånting från mejeriavdelningen, så den kommer alltid att vara längst in så man måste passera alla andra avdelningar och impulsköpa så mycket som möjligt.
I princip alla som går in i en matbutik ska ha nånting från mejeriavdelningen, så den kommer alltid att vara längst in så man måste passera alla andra avdelningar och impulsköpa så mycket som möjligt.

hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 101 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 101 inlägg
Kommer aldrig att självscanna
Butikspersonalen behövs
När man ser stadskärnor med tomma butikslokaler, då allt flyttat ut till köplador och en del konkurrerats ut av internethandel , funderar man på hur folk tänker
Butikspersonalen behövs
När man ser stadskärnor med tomma butikslokaler, då allt flyttat ut till köplador och en del konkurrerats ut av internethandel , funderar man på hur folk tänker
Kan själv!
· Trelleborg
· 13 805 inlägg
Vaddå, Självscanning? ICA?
Går ni inte till kötthandlaren, mjölkhandlaren, osthandlaren, bageriet och handlar direkt från dem?
Tänk på alla jobb som försvinner när man samlar detta på ett ställe..
(OBS, inlägget kan innehålla spår av ironi)
Går ni inte till kötthandlaren, mjölkhandlaren, osthandlaren, bageriet och handlar direkt från dem?
Tänk på alla jobb som försvinner när man samlar detta på ett ställe..
(OBS, inlägget kan innehålla spår av ironi)
När man ser stadskärnor där det blir allt mer hopplöst att parkera och folk som förundras över att handeln flyttat till köplador och på internet, ja då undrar man hur dessa tänker.hsd skrev: