Snickaren monterade den nya måttbeställda diskbänken... Och hade tydligen för långa skruv
Nu har vi två tydliga bucklor:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Går det att rädda som t.ex. en buckla på en bil?
Eller ska jag kräva att han ersätter mig för den plus extra arbete från rörmokaren?
Kostade runt 16000.
En skicklig plåtslagare som kommer åt bägge sidorna av plåten bör kunna få dom bucklorna att försvinna nästan helt eller helt. Frågan är var man hittar en sådan som vill ta sig an jobbet, och vad det kommer kosta.
Ja det där blir nog svårt att massera ut på ett snyggt sätt.
Så det får snickaren ersätta.
men han har samtidigt rätt att försöka rätta till det.
Som tur är har de flesta ansvarsförsäkringar. Speciellt om du kör vitt på faktura
Men vad säger snickaren?
Jag tänkte kolla först här innan jag skriver det till honom. Tänkte också att han måste få chans att åtgärda om han vill, men jag undrar också om det överhuvudtaget går att fixa.
Det är såklart vitt på faktura och han har försäkring.
En skicklig plåtslagare som kommer åt bägge sidorna av plåten bör kunna få dom bucklorna att försvinna nästan helt eller helt. Frågan är var man hittar en sådan som vill ta sig an jobbet, och vad det kommer kosta.
Ok, men det är ju en spånskiva (eller liknande?) som är limmad på undersidan...
Ok, men det är ju en spånskiva (eller liknande?) som är limmad på undersidan...
Då utgår jag från att det måste loss först. Teknikerna som används för att rikta bucklor är inte så komplicerade, men det kräver att man kommer åt bägge sidor på ett vettigt sätt. Ibland även att man kan värma rejält för att krympa plåt som sträckt sig.
Jag skulle gissa på att det kan vara enklare att byta ut den än att hitta någon som åtgärdar skadorna med bra resultat.
Han gjorde annars ett bra jobb tycker jag.
Det finns några saker att åtgärda men det måste ju vara normalt när man renoverar ett helt kök.
Tror att alla gör fel ibland... Det gör jag också på mitt jobb ;-)
En plåtyta som denna blir omöjlig att räta ut. Det kanske går att få snyggare, och sen ett prisavdrag? Personligen hade jag nog inte brytt mig så mycket om jag fick lite rabatt, en diskbänk blir ju ändå repig och småbucklig förr eller senare hur man än gör.
Snickaren monterade den nya måttbeställda diskbänken... Och hade tydligen för långa skruv
Nu har vi två tydliga bucklor:
[bild] [bild]
Går det att rädda som t.ex. en buckla på en bil?
Eller ska jag kräva att han ersätter mig för den plus extra arbete från rörmokaren?
Kostade runt 16000.
Mycket tacksam för input!
Är du ok med att det blir acceptabelt eller vill du ha det som nytt? Börja i alla fall med att bara poängtera att det blev bucklor av skruvarna och att det känns tråkigt. Han kommer antagligen försöka fixa det och du kan bedöma det eller så erbjuder han en ny direkt.
Personligen skulle jag acceptera några tusenlappar i avdrag om det blev ett ok resultat. Min diskbänk fick ändå bucklor inom några månader från ny.