Byggahus.se
sysmali
Eller i en flaska

• Gilla
  • Haha
big mike och 3 till
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:
Eller i en flaska

• Haha
  • Gilla
civilingenjören och 2 till
  • Laddar…
E erkka skrev:
Klart det är vidrigt o äckligt! Vem vet vilka bakterier som följer med hans piss, kanske har han nån fin könssjukdom som han skvätter runt på disktrasan... stor risk för smittspridning.
Blä.

undrar förresten hur bra badrummets tätskikt blev efter kakelbytet i duschen
Nej faktiskt inte. Urin är generellt väldigt fritt från smittämnen. Könssjukdomar sprids i allmänhet med direktkontakt. Det låter som en extremt långsökt smittväg.

Vad gäller egentligen för den här typen av övervakning. På en vanlig arbetsplats skulle det inte vara okej.

• Gilla
civilingenjören och 2 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Nej faktiskt inte. Urin är generellt väldigt fritt från smittämnen. Könssjukdomar sprids i allmänhet med direktkontakt. Det låter som en extremt långsökt smittväg.

Vad gäller egentligen för den här typen av övervakning. På en vanlig arbetsplats skulle det inte vara okej.
Tja, det är vad jag uppfattade det som en bostad och ingen vanlig arbetsplats i med de hade flyttat in. Syftet var ju att kolla katten och inte gubbar som kissa i sin vask. Du behöver under inga omständigheter skylta om att du spelar in innanför din tomt som inte allmänheten har tillgång till.
På en vanlig arbetsplats inomhus så får du inte spara det. Och om jag minns rätt om du övervakar maskiner eller dylikt så bör du sätta upp en lapp om att lokalen har kameror.
https://www.lawline.se/answers/far-man-satta-upp-kameraovervakning-hur-som-helst

Men vad gäller när det är någons arbetsplats? Måste man inte informera då?

D Daniel 109 skrev:
Men vad gäller när det är någons arbetsplats? Måste man inte informera då?
Den är en svårare nöt, har försökt söka. Men varför inte ? Hade det varit på toaletten hade det ju varit en helt annan sak.
Och syftet var ju inte att filma hantverkare för att kolla dem.

Jo. I synnerhet för rörisar är det här med toalett ofta ett problem. Jag var ute på ett större jobb där vi skulle montera ned alla radiatorer med tillhörande materiel inför en större renovering. Det var inte bara vi fyra från den firman jag kom från utan det var säkert tjugo personer som höll på med allt möjligt samtidigt. Allt vatten var avstängt. En bajamaja ordnades som man fick gå minst tre hundra meter till. Restaurangerna i dess närhet var väldigt griniga mot ej betalande kunderm Det låg en mindre byggnad som inrymde en telefonväxel runt hörnet. Det var det enda lilla skydd som fanns mot total exponering i området. Kan säga att det var ingen vacker syn där bakom när jobbet var klart.

• Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
Minns när jag var med 4-årige sonen på en byggmarknad. Efter att han försvunnit en kort stund hittade jag honom i bad- och VVS-avdelningen där han var i färd med att dra på sig byxorna.

- Kissat! sa han förnöjt och pekade på en av WC-stolarna i utställningen.

Personalen skrattade gott. Tur att det inte var ”nr. 2”.

• Gilla
  • Haha
civilingenjören och 4 till
  • Laddar…
Pytt Pytt skrev:
Undrar hur vi kvinnor lyckas klara av att inte pinka ner oss var och varannan dag trots att de flesta av oss inte sätter oss i handfat, trappuppgångar, offentliga rabatter etc så fort det trycker på lite.. :rolleyes:
Tjejer har blöja

• Haha
nino
  • Laddar…
BigR
P Putte 9497 skrev:
Tjejer har blöja
Jaha och killar pissar inte i blöja eller?

Ingen jag känner iallafall...

A
BigR BigR skrev:
Jaha och killar pissar inte i blöja eller?
Nä,vi pissar ju i vasken istället;)

• Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
BigR
useless useless skrev:
Ingen jag känner iallafall...
Kanske du inte känner dig själv så bra då, eller så var du annorlunda som barn?

BigR
Tss skrev:
Nä,vi pissar ju i vasken istället;)
Det kan väl inte bara vara killar som är dumma i huvet? Om jag skulle välja blöja eller pissa i någon annans kök så är det självklart att jag skvätter i blöjan istf att pissa där kunden lagar sin mat.

A
Vi är rätt bra på det,att vara dumma i huvet menar jag! :)

• Gilla
Putte 9497 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.