17 734 läst · 102 svar
18k läst
102 svar
Hantverkare fast på film - kissade i vasken
Grundstött
· Halland
· 28 365 inlägg
Nej faktiskt inte. Urin är generellt väldigt fritt från smittämnen. Könssjukdomar sprids i allmänhet med direktkontakt. Det låter som en extremt långsökt smittväg.E erkka skrev:
Vad gäller egentligen för den här typen av övervakning. På en vanlig arbetsplats skulle det inte vara okej.
Tja, det är vad jag uppfattade det som en bostad och ingen vanlig arbetsplats i med de hade flyttat in. Syftet var ju att kolla katten och inte gubbar som kissa i sin vask. Du behöver under inga omständigheter skylta om att du spelar in innanför din tomt som inte allmänheten har tillgång till.D Daniel 109 skrev:
På en vanlig arbetsplats inomhus så får du inte spara det. Och om jag minns rätt om du övervakar maskiner eller dylikt så bör du sätta upp en lapp om att lokalen har kameror.
https://www.lawline.se/answers/far-man-satta-upp-kameraovervakning-hur-som-helst
Men vad gäller när det är någons arbetsplats? Måste man inte informera då?
Jo. I synnerhet för rörisar är det här med toalett ofta ett problem. Jag var ute på ett större jobb där vi skulle montera ned alla radiatorer med tillhörande materiel inför en större renovering. Det var inte bara vi fyra från den firman jag kom från utan det var säkert tjugo personer som höll på med allt möjligt samtidigt. Allt vatten var avstängt. En bajamaja ordnades som man fick gå minst tre hundra meter till. Restaurangerna i dess närhet var väldigt griniga mot ej betalande kunderm Det låg en mindre byggnad som inrymde en telefonväxel runt hörnet. Det var det enda lilla skydd som fanns mot total exponering i området. Kan säga att det var ingen vacker syn där bakom när jobbet var klart.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 163 inlägg
Minns när jag var med 4-årige sonen på en byggmarknad. Efter att han försvunnit en kort stund hittade jag honom i bad- och VVS-avdelningen där han var i färd med att dra på sig byxorna.
- Kissat! sa han förnöjt och pekade på en av WC-stolarna i utställningen.
Personalen skrattade gott. Tur att det inte var ”nr. 2”.
- Kissat! sa han förnöjt och pekade på en av WC-stolarna i utställningen.
Personalen skrattade gott. Tur att det inte var ”nr. 2”.