8 346 läst · 32 svar
8k läst
32 svar
DSC TL2803G + NY app
funkar väl ok, den är inte bra. Otydligt vad alla inställningar gör, notiserna är dåliga. Jag förstår inte varför de inte kan göra en bra app till ett såpass dyrt larmsystem. Andra tillverkare har ju lyckats.Y youask skrev:
Enligt DSC så drar appen 20 MB/månad vid typiskt användande.
Från version 5.21 har DSC infört en funktion som ska kunna skicka bilder på två kanaler, ”parallel communications”, om man sätter option 5 under val 380, och 851/010 option 4 ”enable groups”. Tidigare var det helt kört att få bilder både till larmcentral och app pga begränsning i larmsändaren. Vet inte om detta kan vara en lösning. Jag har inte själv fått det att funka.
Från version 5.21 har DSC infört en funktion som ska kunna skicka bilder på två kanaler, ”parallel communications”, om man sätter option 5 under val 380, och 851/010 option 4 ”enable groups”. Tidigare var det helt kört att få bilder både till larmcentral och app pga begränsning i larmsändaren. Vet inte om detta kan vara en lösning. Jag har inte själv fått det att funka.
Jag kör bilderna bara via simkort till min app och det funkar klockrent, dock blir jag lite bekymrad när jag har köprt teletecs m2mkort och osäker på om det kommer hålla i längden då begränsningen verkar vara 10mb/mån.
Fråga - Jag har bara simkort på larmsändaren och inget ethernet får dock fel i panelen Ethernet-fel Alternate comm och vet inte hur jag programmerar bort detta? Larmsändaren är den som ingick ipaketet TL2803G.
Fråga 2 - Har även bara trådlösa sektioner hur får jag bort dom fysiska sektionerna 1-8 från appen?
Fråga - Jag har bara simkort på larmsändaren och inget ethernet får dock fel i panelen Ethernet-fel Alternate comm och vet inte hur jag programmerar bort detta? Larmsändaren är den som ingick ipaketet TL2803G.
Fråga 2 - Har även bara trådlösa sektioner hur får jag bort dom fysiska sektionerna 1-8 från appen?
Telenors IoT-sim kostar 29 kr för 250 MB per månad. Tror inte teletecs duger med den begränsningen. Om du inte har ethernet så är det väl iofs inte så konstigt att du får ethernet-fel om du har det påslaget.
Har du kollat 851/006 ethernet receiver 1+2 disable och 300/03 och 300/04 satta till pstn, 851/005/4 primary path cellular.
Jag vet faktiskt inte. Appen är skitdålig i jämförelse med många andra larm så är ju inte direkt förvånad. T.ex. så får man inget meddelande om man tappar larmsändare förens den är återställd.L Lorden99 skrev:
Nu fick jag äntligen till att min TL2803G-larmsändare är uppkopplad till nya appen, samtidigt som den skickar larm+bilder till både larmcentral och app. Generalagenten har lagt upp en ny instruktion som heter "connect alarm quick guide" på följande länk:
https://www.teletec.se/downloads/dl...nect_alarm_quick_guide_v_4_och_v_5_191111.pdf
https://www.teletec.se/downloads/dl...nect_alarm_quick_guide_v_4_och_v_5_191111.pdf