Byggahus.se
Jag vinner troligtvis priset som dagens VVS-loser.

Skulle sätta igen fyra avlopp i källaren så jag satte pluggar av fogskum i varje vattenlås och fyllde dem sen med betong.

Efter denna operation var det nästan totalstopp i avloppet i det röret som kommer från köket. Eftersom jag inte hade en aning om hur rören gick i källaren så började jag bila upp vattenlås på vattenlås. Såklart var det det sista vattenlåset jag bilade upp som satt direkt på stammen (och där fogskummet hade gått in i röret.). Fick isär röret och plockade bort de jag kunde, men jag nådde inte allt med fingrarna. En del gled bara längre och längre in...

Och nu har jag totalstopp på riktigt och en fogskumspropp någonstans långt in i röret. Nu tar jag en öl och klappar mej på axeln för ett riktigt väl utfört arbete :seenoevil:

Vad gör jag nu egentligen?

• Gilla
  • Ledsen
  • Haha
  • Wow
UffePlåtis och 34 till
  • Laddar…
:D
Måste ändå kunna klassas som ett dolt fel, va?

• Gilla
  • Haha
  • Arg
Lassiter och 20 till
  • Laddar…
Mikael_L
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 13 till
  • Laddar…
Det var en blunder, men jag faktiskt rådet här på forumet att sätta igen med fogskum. En bit isolering hade varit mycket bättre!

Nu är det kanske inte jättevanligt att ett vattenlås sitter direkt anslutet till stammen, annars funkar ju rådet.

Har insett att jag har två alternativ, spola ut det med högtryck eller bila upp hela källaren. Börjar med högtryckstaktiken. Finns en slang på Biltema som passar min högtryckstvätt

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
En rensmaskin med stålfjäder borde kunna äta sig genom lite fogskum.
Finns kanske att hyra?

Når du att spruta på det så har biltema ett medel för att tvätta fogskumspistoler det löser upp härdat skum sen är det nog en större mängd varmvatten som gäller

Funkar det bra?

Ta dit en spolbil så ”löser” dom problemet åt dig.

• Gilla
Lassiter och 2 till
  • Laddar…
Fogskumsrengöringen funkar inte på härdat skum.

Ta dit en spolfirma , så rensar dom röret till dig med kedja , problem löst :)

• Gilla
Lassiter och 2 till
  • Laddar…
Japp, det får bli en spolfirma!
Nu är det iaf så mycket flöde att jag kan köra diskmaskinen, så det är inte urakut.

Någon rekommendation på firma i Malmö? 4C2A3BC0-620E-4ED9-A644-B382F645ABAF.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
G Galten skrev:
Japp, det får bli en spolfirma!
Nu är det iaf så mycket flöde att jag kan köra diskmaskinen, så det är inte urakut.

Någon rekommendation på firma i Malmö? [bild]
Du skrev att det åkte längre och längre in, om det är rörligt så kör med dammsugarn :)

• Gilla
Fredric L och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
En dunk aceton? ;) Fogskumsrengöring brukar vara just aceton.

• Haha
  • Gilla
Andreas_kalmar och 1 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Du skrev att det åkte längre och längre in, om det är rörligt så kör med dammsugarn :)
Har tänkt tanken!

• Gilla
  • Haha
enok82 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.