43 423 läst · 68 svar
43k läst
68 svar
Lux Elements VK våtrumsskiva - blir jag lurad?
tokig kan det bli när man låter en snickare pyssla om betong- och tegelväggar. Att blanda organisk och oorganisk i en källare är att be om mögelproblem. Förr eller senare dyker det upp. Vill man ha en mer långsiktig lösning får man helt enkelt putsa källarväggar.
Enligt min mening så läser hemmapularen på mycket mer och kör inte bara på som en del proffs.
Man känner ofta bostaden bättre och har mer möjligheter att göra rätt förundersökning.
Man känner ofta bostaden bättre och har mer möjligheter att göra rätt förundersökning.
Vad har du över skivorna?T tobbbias skrev:Såhär såg det ut när jag byggde min relax i källaren. Jag använde fixklickar bakom och sedan borrade jag ett hål in i betongen och fäste med stor bricka och spikplugg. Blev kanonbra. Detta är dock Jackon-skivor men det är samma skit. [bild]
Sen på med lite tätskikt. Typ 4 rollningar tror jag jag gjorde tillslut. Kostar ju typ ingenting om man gör det själv
[bild]
Och någon frågade vart man köper sådana här skivor, jag gjorde det på Karl Hedin's.
Till TS så tror jag det kommer bli toppen.
En gammal länk, men har liknande projekt på gång och fyller upp med en fråga här.
Om man har en utvändigt isolerad betong eller leca-källarvägg, och har för avsikt att rolla tätskiktet i våtzon 1. I mitt fall ett diffusionsöppet tätskikt jag tänkt använda.
Varför skall man då ha dessa Lux-skivor istället föra att bara rolla tätskikt och sätta kakel direkt på källarväggen?
Om man har en utvändigt isolerad betong eller leca-källarvägg, och har för avsikt att rolla tätskiktet i våtzon 1. I mitt fall ett diffusionsöppet tätskikt jag tänkt använda.
Varför skall man då ha dessa Lux-skivor istället föra att bara rolla tätskikt och sätta kakel direkt på källarväggen?