Byggahus.se
tokig kan det bli när man låter en snickare pyssla om betong- och tegelväggar. Att blanda organisk och oorganisk i en källare är att be om mögelproblem. Förr eller senare dyker det upp. Vill man ha en mer långsiktig lösning får man helt enkelt putsa källarväggar.

• Gilla
Teacer och 1 till
  • Laddar…
ådal ådal skrev:
Hur fungerar dem distanserna?
I det här fallet så hade vi kopparrör till kommoden och där blandaren sitter så putsade jag upp en ruta att fästa blandaren i.

• Gilla
ådal
  • Laddar…
M Morten Alper skrev:
Ett klokt tips är att lyssna på proffsen, många hempulare här ger råd som är uppåt väggarna och inget försäkringsbolag kommer att ersätta den fuktskadan som kommer att ske.
Det är en del av problemet för oss hemmapulare. Vem är proffs? TS snickare var väl uppenbarligen det?

Cruzze Cruzze skrev:
Det är en del av problemet för oss hemmapulare. Vem är proffs? TS snickare var väl uppenbarligen det?
Överlag är det så.

Enligt min mening så läser hemmapularen på mycket mer och kör inte bara på som en del proffs.
Man känner ofta bostaden bättre och har mer möjligheter att göra rätt förundersökning.

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
T tobbbias skrev:
Såhär såg det ut när jag byggde min relax i källaren. Jag använde fixklickar bakom och sedan borrade jag ett hål in i betongen och fäste med stor bricka och spikplugg. Blev kanonbra. Detta är dock Jackon-skivor men det är samma skit. [bild]

Sen på med lite tätskikt. Typ 4 rollningar tror jag jag gjorde tillslut. Kostar ju typ ingenting om man gör det själv :)

[bild]

Och någon frågade vart man köper sådana här skivor, jag gjorde det på Karl Hedin's.

Till TS så tror jag det kommer bli toppen.
Vad har du över skivorna?

M Manuel Manolo skrev:
Vad har du över skivorna?
Över? Klinkers menar du?

En gammal länk, men har liknande projekt på gång och fyller upp med en fråga här.

Om man har en utvändigt isolerad betong eller leca-källarvägg, och har för avsikt att rolla tätskiktet i våtzon 1. I mitt fall ett diffusionsöppet tätskikt jag tänkt använda.

Varför skall man då ha dessa Lux-skivor istället föra att bara rolla tätskikt och sätta kakel direkt på källarväggen?

B
För att förenkla kakling om inte underliggande vägg är helt jämn.

• Gilla
David_Berglund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.