Plockar av några av de sista tomaterna från amplarna ute (de gula). Tumbling Tom Yellow har verkligen levererat i år (även om de var lite tröga i starten).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
De röda kommer producera någon skörd till minst, har väl 50 småttingar på vår Tiny Tim som inte bytt färg än (kanske fåt 5 röda frukter hittills bara, men den har massor på g.. måste hitta ett soligt läge åt den).
De andra små busktomaterna är nog klara för året de också, har börjat rensa ut dem.. (inga frukter kvar.. nästan).
Nu gör det inget om buskarna frös ner inatt (frostnatt två på rad).. chilisarna har levererat väl
Nästa år blir det några mindre, till antalet! (säger jag nu iaf...... )
Vad är sammanfattningen av era odlingar då?
Nått komihåg till nästa säsong?
Jag tänker i a f inte både odla själv o ha del i andelsodlingen. Bara en halv andel, men jag hinner inte äta allt. Nästa år fyller jag växthuset med tomater, vindruvor och physalis ( de växte galet mkt men frosten tog en hel del. Bondbönor ska jag odla mer av, och ärtor. Gillar att äta mig igenom trädgården.
Kommer få plats med mycket kul där.. (sedan svär du över hur lite plats det är.. när det kommer till kritan hehe - det gör man oavsett hur stort/litet man bygger!)