Intressant läsning om innehållet:
"...Hur ska då ”Snåljåpen” bemötas för att jobbet ska bli så lindrigt som möjligt? Jo med ord som rabatt, procent, erbjudande och avdrag. Det är ord som Snåljåpen vill höra och som uppfattas som om att ni är på samma sida."
Det kanske är dags att ta den här tråden vidare och även börja försvara rörfirmornas prissättning på materiel. Jag antar att texten syftar på det förträffliga systemet med att ge kunden rabatt på bruttoprislistan...
åker man överhuvudtaget och hämtar material när man tar betalt för servicebil som ska ha material med sig till jobben? Och titta du en gång till på bilden och fundera om du skulle behöva åka och hämta mer material förutom det du tagit betalt för i servicebilen
Service bilen måste ju fyllas på ska man göra det på fritiden då eller?
Bör ju betalas av kunden
Jag har ingen aning om tidsåtgången, men att fylla på servicebilen kan inte ta många minuter och låter snarare som en overheadkostnad, liksom fakturering etc. Sen vet jag inte vad servicebilen kostade. Det är ju ibte helt ovanligt att man får betala en hyfsad slant för servicebil, som knappt innehåller något.
Hehe var en underhållande tråd. Undrar VERKLIGEN varför rörmokaren avsluta projektet och lät TS fixa städning påfyllning luftning. Kan det ha skitet sig redan då?
Hehe var en underhållande tråd. Undrar VERKLIGEN varför rörmokaren avsluta projektet och lät TS fixa städning påfyllning luftning. Kan det ha skitet sig redan då?
Ja du... du har underlig funderingar du..
Klockan var 12 hade väl bråttom å ta rast, ta du och läs hela tråden innan du hoppar in och tror du är rolig