Byggahus.se
Köpte lite mer pyssel...
20190612_115750.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
4

• Gilla
jonko och 3 till
  • Laddar…
En Rekord?

M Myckling skrev:
En Rekord?
Ja olympia rekord heter dom väl -58

Bumpar med en bild på en gammal familjemedlem som agerat extrabil i måånga år men vanligtvis bara är undanställd men redo

IMG_0758.jpg
Skapa konto

• Gilla
Plutus och 6 till
  • Laddar…
Uppgraderat busbil till 996 turbo ala gt3

• 20190927_123203.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
johamn och 10 till
  • Laddar…
Audi A7 3.0 tdi Quattro som jag tyvärr inte får köra för tillfället. Åkte fast för fortkörning för två veckor sedan.

InkedIMG_0744_LI.jpg
Skapa konto

• Wow
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Mitt senaste köp.
Då var den besiktigas utan anmärkning nya bromsar runt om, renoverade bromsok runt om, nyservad (motorolja, oljefilter samt luftfilter), ska byta olja i bakaxeln samt olja o filter i lådan vid senare tillfälle.

Men jobbigare bil att renovera bromsarna bak på har jag inte jobbat med, plocka ner bakaxeln för att komma åt plus att båda avgaskrökarna gå igenom den..

Nu ska den få sig en ordentlig tvätt och polering efter att ha blivit skitig efter garagevistelsen, sedan säljas eller stoppas undan till våren.

#barnfind #jaguar #xj6 #serie3 #1985 #glAZZätarbilen

AF2537EA-B064-454C-B100-F2B71D166360.jpeg
Skapa konto

• Gilla
Plutus och 6 till
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Audi A7 3.0 tdi Quattro som jag tyvärr inte får köra för tillfället. Åkte fast för fortkörning för två veckor sedan.

[bild]
... och hur länge får du nöja dig med att spatsera runt juvelen ... ?

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:

[bild]
Du körde inte tillräckligt fort alltså....

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Ja, jag är ju en känd glädjedödare, men ...
Har ni läst detta:
upload_2019-10-4_22-28-40.png
Skapa konto

Och nej, vi själva ligger inte på topp, har en Honda CRV 2013.

Inte för att jag har tänkt att krocka :rolleyes: men skönt att man har bästa mellanklassbilen, att den t.o.m har en poäng mer än självaste V70 retar väl alltid nån.

Kul att budget familjeskåpbilen Berlingo kommer nästan lika högt som fläskiga dyra suvvar.

Apropå bilar. Det verkar som verkstäder satt i system att byta bromsskivor, hör ofta från vänner o bekanta som inte kan skruva själva, att verkstäderna rekommenderar skivbyte i tid och otid.
Har själv råkat ut för det på mina firmabilar, lämnade in en för 6000 mila service, bilen var inte ens 2 år, men verkstaden ringde och sa att skivorna var slut "Nej, här ska inte bytas några skivor" sa jag, och bytte skivorna själv vid 17" mil, då var dom slut.
Min sambo köpte en ny bil för 9 år sen, jag ska i helgen byta skovor runt om för första gången då de börjar bli lite dåliga. Grannen har en ett år nyare bil som gått lika långt, han berättade att han bytt skivor 3 ggr !!! "Varannan service ringer de och säger att jag behöver byta skivor, jag kan inget själv, så vad ska jag göra ??"

• Gilla
RoTe och 2 till
  • Laddar…
Fått samma signaler vid service flera gånger men hittills sagt nej. Vid efterföljande besiktning kommer en kommentar om att det är en del ytrost. Absolut ingen fara. Låter lite, men gör några rejäla inbromsningar regelbundet. De håller nog 3-4 år till.

Skivbyte är enkla pengar för verkstaden och bra ackord för meken.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.