Dessa två reglar har behandlats med olja och får vara kvar i den nya konstruktionen. Jag har även grundmålat panelen längst ner på husväggen. Två lager gul täckfärg återstår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förutom trallen är jag nu helt klar med rivningen. Jag vill inte riva all trall på en gång eftersom jag vill ha en fungerande entré under hela byggets gång.
Logga in
Skapa konto
Pillade dit lite mer isolering i hörnet...
Logga in
Skapa konto
...innan jag skruvade dit en ny knutbräda.
Logga in
Skapa konto
Kanske inte en alltför välkomnande skylt.
Jag filmar även hela projektet och den första delen finns nu på Youtube:
Har grundmålat stolpen mot den sida där räcket/halvväggen ska vara.
Logga in
Skapa konto
Färdigmålad panel och bärlina.
Logga in
Skapa konto
Jag lade en solid sten under bärlinan även på denna sida.
Logga in
Skapa konto
Projektledaren kontrollerar bärigheten.
Logga in
Skapa konto
Så roligt att äntligen kunna börja skruva trall. Den här trallen har legat i min vedbod i några år och dessförinnan utomhus, så den har lite skönhetsfläckar. Men när all trall är lagd ska jag slipa och sedan olja in den. Den ser betydligt fräschare ut än den gamla iaf.
Grym tråd. Jag får lite inspiration till mina kommande projekt. Återkom gärna med hur stabila stenarna håller sig. Och om gräsmattan håller sig utanför
Grym tråd. Jag får lite inspiration till mina kommande projekt. Återkom gärna med hur stabila stenarna håller sig. Och om gräsmattan håller sig utanför
Har du paddat underlaget nått?
Tackar, vad roligt att man kan inspirera någon! Vilka stenar menar du? Plattorna, kantstenarna eller de under bärlinorna?
Oavsett, så har jag inte paddat underlaget något. Jag byggde en uteplats 2017 på samma sätt och de stenarna har inte rört sig en millimeter på dessa två år. Men självklart kan jag återkomma i tråden om något år med en uppföljning.
Tackar, vad roligt att man kan inspirera någon! Vilka stenar menar du? Plattorna, kantstenarna eller de under bärlinorna?
Oavsett, så har jag inte paddat underlaget något. Jag byggde en uteplats 2017 på samma sätt och de stenarna har inte rört sig en millimeter på dessa två år. Men självklart kan jag återkomma i tråden om något år med en uppföljning.
[bild]
Uteplatsen, byggd 2017.
Super!
Jag bara undrar då det finns så många olika skolor. Allt från att man ska gräva 20 cm ner med markdug och kross som ska paddas. Till som du gjort.
Och resultatet verkar inte skilja sådär jättemycket
Super!
Jag bara undrar då det finns så många olika skolor. Allt från att man ska gräva 20 cm ner med markdug och kross som ska paddas. Till som du gjort.
Och resultatet verkar inte skilja sådär jättemycket
Detta beror helt på markförutsättningarna skulle jag vilja påstå. Runt mitt hus är det uteslutande sand, därav blir det plättlätt att lägga t.ex. plattor. Men skulle jag ha haft mycket jord och/eller lera skulle jag absolut har grävt bort ett lager och sedan lagt sand. Markduk är ett måste enligt mig.
Kapade till en trallbit för att täcka springan som uppstod mot kanten. Detta är ingenting som kommer att störa när räcket är på plats. Oljade även in kanten för jag misstänker att det kan bli lite knöligt att göra det sen.
Logga in
Skapa konto
Dessa två vinkelbeslag åkte fram från skrotlådan.
Logga in
Skapa konto
Efter slipning och några lager zink. Detta besparade mig en resa till bygghandeln.
Logga in
Skapa konto
Båda reglarna till räcket på plats.
Logga in
Skapa konto
Och här grundmålade.
Logga in
Skapa konto
Har krattat till där plattorna tidigare låg.
Logga in
Skapa konto
Skruvade dit en bräda för att täcka ändarna på trallen.