Byggahus.se
4
Hej,

Jag har en KÄRCHER WD 6P Grovdammsugare som jag skulle vilja koppla till mina blå bosch verktyg.
Jag har alltid använd en plastkoppling (tror de kallar den en muff) man fick med damsugaren och man var till tvungen att skära till. Jag tycker personligen lösningen inte är idialisk och jag skulle vilja ha en mer stabil (hård plast) konverter från käscher till blå bosch. Någon som kan rekomendera en lösning?

Mvh
4fun

(förlåt dålig stavning, skrev från min padda i vrede när "muffen" hoppade ut)

4
Ingen som vet?

Jag tog hjälp av en kompis med 3d-skrivare att göra adaptrar till excenterslipen och cirkelsågen. Funkar bra, men de är inte de hållbaraste.

• Gilla
Fredrik Severin och 1 till
  • Laddar…
På Youtube finns det flera exempel på folk som gör dammsugaradaptrar av PVC-rör, verkar vara ganska smidigt.

• Gilla
4fun
  • Laddar…
4
Dheri Dheri skrev:
På Youtube finns det flera exempel på folk som gör dammsugaradaptrar av PVC-rör, verkar vara ganska smidigt.
[media]
Det ser ut som en bra lösning.
Tycker dock det är lite konstigt att inte käscher har standard delar / konverters för de stora power till tillverkarna

Jag har 3D printat en adapter för att ansluta min Bosch kap och gersåg till Kärcher grovdammsugare.
Hittade en färdig modell på Thingiverse.com.

Om man printar i PLA håller inte snäppfästena men PET borde det vara mer flex i.

/M

• Gilla
4fun
  • Laddar…
4
Skulle du kunna skicka ritningar till mig? (Hittar inte på sidan)

Bästa svaret

4 4fun skrev:
Skulle du kunna skicka ritningar till mig? (Hittar inte på sidan)
Denna tror jag det är.
https://www.thingiverse.com/thing:3431711

Annars får du skicka ett PM så mailar jag modellen nästa gång jag sitter vid datorn.

/M

• Gilla
4fun
  • Laddar…
Jag köpte en kärchersug igår och kopplade den till min gcm 8 sjl. Funkade bra med den mjuka tratten som följde med dammsugaren. Den sitter hur bra som helst inne i sågen.

M mgranbom skrev:
Denna tror jag det är.
[länk]

Annars får du skicka ett PM så mailar jag modellen nästa gång jag sitter vid datorn.

/M
Rättelse: Det är nog denna adapter jag 3D printat.
https://www.thingiverse.com/thing:2758393

• Gilla
Panelmannen och 1 till
  • Laddar…
4
M mgranbom skrev:
[länk]
Tack, ska printa på måndag på jobbet. Ska bli spännande att testa om det funkar

M mgranbom skrev:
[länk]
Fick hjälp av en kompis som printade den här. Funkade över förväntan:
211D6450-1539-4C52-876C-76B51D2BEBEB.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack för tipset!

• Gilla
mgranbom och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.