Hej,
Jag har en KÄRCHER WD 6P Grovdammsugare som jag skulle vilja koppla till mina blå bosch verktyg.
Jag har alltid använd en plastkoppling (tror de kallar den en muff) man fick med damsugaren och man var till tvungen att skära till. Jag tycker personligen lösningen inte är idialisk och jag skulle vilja ha en mer stabil (hård plast) konverter från käscher till blå bosch. Någon som kan rekomendera en lösning?
Mvh
4fun
(förlåt dålig stavning, skrev från min padda i vrede när "muffen" hoppade ut)
Jag har en KÄRCHER WD 6P Grovdammsugare som jag skulle vilja koppla till mina blå bosch verktyg.
Jag har alltid använd en plastkoppling (tror de kallar den en muff) man fick med damsugaren och man var till tvungen att skära till. Jag tycker personligen lösningen inte är idialisk och jag skulle vilja ha en mer stabil (hård plast) konverter från käscher till blå bosch. Någon som kan rekomendera en lösning?
Mvh
4fun
(förlåt dålig stavning, skrev från min padda i vrede när "muffen" hoppade ut)
Jag har 3D printat en adapter för att ansluta min Bosch kap och gersåg till Kärcher grovdammsugare.
Hittade en färdig modell på Thingiverse.com.
Om man printar i PLA håller inte snäppfästena men PET borde det vara mer flex i.
/M
Hittade en färdig modell på Thingiverse.com.
Om man printar i PLA håller inte snäppfästena men PET borde det vara mer flex i.
/M
Bästa svaret
Denna tror jag det är.4 4fun skrev:
https://www.thingiverse.com/thing:3431711
Annars får du skicka ett PM så mailar jag modellen nästa gång jag sitter vid datorn.
/M
Jag köpte en kärchersug igår och kopplade den till min gcm 8 sjl. Funkade bra med den mjuka tratten som följde med dammsugaren. Den sitter hur bra som helst inne i sågen.
Rättelse: Det är nog denna adapter jag 3D printat.M mgranbom skrev:
https://www.thingiverse.com/thing:2758393
Liknande trådar
-
Skummunstycke till Kärscher Professional högtryckstvätt
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Byggdamsugare till justersåg
Adapter till Kärscher
Billig och bra slang till damsugare