1 921 läst · 4 svar
2k läst
4 svar
Neodymmagneter som "regelsökare"
Hej!
Har tidigare fått tipset att man kan använda ett gäng neodym-magneter som regelsökare.
Någon som har erfarenhet av detta? Fungerar det bra? Om man ska ska igenom tapet + ett lager gips, hur många behöver man ungefär då? Vilken dimension?
Förslag på inköpsställe tas gärna emot med.
Tack på förhand!
Har tidigare fått tipset att man kan använda ett gäng neodym-magneter som regelsökare.
Någon som har erfarenhet av detta? Fungerar det bra? Om man ska ska igenom tapet + ett lager gips, hur många behöver man ungefär då? Vilken dimension?
Förslag på inköpsställe tas gärna emot med.
Tack på förhand!
Oftast är det rätt svårt att hitta själva regeln (givetvis bara metallreglar) med en magnet. Dock är det mycket lättare att hitta skruvarna skivan sitter med i regeln.
Själv brukar jag ha magneter med hål i som jag knutit ett snöre i. Snöret har jag bara för att inte tappa magneten då jag drar den längs väggen i svepande rörelser.
Clas ohlsson, kjell, jula med mera har magneter med och utan hål.
Själv brukar jag ha magneter med hål i som jag knutit ett snöre i. Snöret har jag bara för att inte tappa magneten då jag drar den längs väggen i svepande rörelser.
Smart, ska kika efter dem med ett hål i.A Anders243 skrev:Oftast är det rätt svårt att hitta själva regeln (givetvis bara metallreglar) med en magnet. Dock är det mycket lättare att hitta skruvarna skivan sitter med i regeln.
Hur många behöver du och vilken storlek?