Nu ska ALLA verktyg jag oftast behöver finnas inom en armlängds avstånd. Inget mer grävande i hyllor, lådor, eller bland grejer lagda på hög. Jag ska fixa en verktygstavla.
Lite bekymmer vilket märke som kan vara bra etc, men det kan nog ordna sig. Så kom jag på att det här är en rätt personlig grej, hur verktygen ska sitta på tavlan. Så för inspiration och nyfikenehet:
Hur ser din verktygstavla ut? Och varför? Bilder!
Lite bekymmer vilket märke som kan vara bra etc, men det kan nog ordna sig. Så kom jag på att det här är en rätt personlig grej, hur verktygen ska sitta på tavlan. Så för inspiration och nyfikenehet:
Hur ser din verktygstavla ut? Och varför? Bilder!

Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 5 763 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 5 763 inlägg
https://www.byggahus.se/forum/threa...ch-maskiner-idag.250889/page-429#post-3301248
Har idag satt upp en till likadan bredvid och börjat hänga upp lite mer träinriktade verktyg men det är tyvärr stora hål i den uppsättningen så den är rätt tom så det blir ingen bild på den
Har idag satt upp en till likadan bredvid och börjat hänga upp lite mer träinriktade verktyg men det är tyvärr stora hål i den uppsättningen så den är rätt tom så det blir ingen bild på den
Kan själv!
· Trelleborg
· 13 684 inlägg
Tack för länken! Allt jag behövde för att bygga på mina mindervärdeskomplex.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 13 684 inlägg
Just nu är det dubbla magnetlister från biltema, funkar skapligt. Syns i övre delen av bilden. Innan kombinerade jag magneterna med en bit plywood med utsågade spår för verktygen efter förlaga här, det funkade klart bättre, syns på andra bilden.
Varför krångla till det så, och måla plywooden?S saiter skrev:Visa bilaga 339271
Krångla inte till det.
Målad plywood med skruvar för olika verktyg.
Trälist med hål för skruvmejslar.
//AA
Efter ett 10tal psykbryt på kap och gersågar runt 2-3000kr klassen så åkte den på tippen! In flyttade en Dewalt Dw717 XPS med tillhörande sågbord De7023 och oj vilken fröjd det är att ha grejer som fungerar, inte en värdelös laser som endast är ren när den inte används osv!
Helt klart ett lyft för både hjärtat och min allergi mot dåliga verktyg!
Helt klart ett lyft för både hjärtat och min allergi mot dåliga verktyg!

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den ostädade sanningen, ett pågående projekt. Håller på samla på mig gamla bahco pu-nycklar mm. Så får flytta om lite allteftersom samlingen växer.
Dom flesta verktyg jag har när jag skruvar i maskiner är däremot i ett rullbart skåp

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fint att ha allt inom en armslängd.