Byggahus.se
C cpalm skrev:
Njae, transportörerna brukar vara synnerligen ointresserade av att diskutera transportskador/reklamationer med någon annan än den som beställt transporten (dvs. deras avtalspart). Transportskador skall givetvis helst anmälas till transportören vid leverans, men det är ju så dags nu. Ta det med Monier som ev. får ta det vidare med transportören.
Självklart är dom ointresserade, dom kommer ju antagligen få betala! Enl DHLs fraktvillkor skall synlig skada anmälas direkt och dold skada inom sju dagar, anmälan sker till DHL av mottagaren.
Leverantör brukar vid större värden bistå.
Hoppas på bra lösning för TS.

• 248283B5-50A8-435D-BD0D-04BC9B4BEA4B.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R RoBo skrev:
Gäller betongpannor.
Vart läser du det någonstans, jag kan inte hitta det på deras hemsida, i deras produktblad, i deras garantibevis eller prestandadeklaration. Jag får heller ingen träff om jag googlar "Monier kross"

Redigerat:
tttomten TomasJor skrev:
Självklart är dom ointresserade, dom kommer ju antagligen få betala! Enl DHLs fraktvillkor skall synlig skada anmälas direkt och dold skada inom sju dagar, anmälan sker till DHL av mottagaren.
Leverantör brukar vid större värden bistå.
Hoppas på bra lösning för TS.
Orkade inte kolla runt. Men det där gäller väl företag, har för mig att det är 30 dagar när det gäller privatperson.

R RoBo skrev:
Orkade inte kolla runt. Men det där gäller väl företag, har för mig att det är 30 dagar när det gäller privatperson.
Nej, samma formulär. Sen kan det finnas något i lagtext tex konsumentköplag som överrider detta.

tttomten TomasJor skrev:
Nej, samma formulär. Sen kan det finnas något i lagtext tex konsumentköplag som överrider detta.
Ja så är det. Konsumentköplagen gäller.

R RoBo skrev:
Ja så är det. Konsumentköplagen gäller.
Vart läste du om 2% kross hos Monier?

Ok, detta står ingenstans på Moniers sida, känns ju underligt att deras ÅF skriver ut detta.

X xLnT skrev:
Ok, detta står ingenstans på Moniers sida, känns ju underligt att deras ÅF skriver ut detta.
Inget underligt med det . Det är ÅF som säljer pannorna till kund och inte Monier. Vad Monier har för avtal med ÅF är ju ganska ointressant för slutkund

X xLnT skrev:
Jag tittade på Moniers hemsida i höstas och jag har bestämt för mig att de hade leveransvillkor utskrivna på hemsidan och att de där angav att det kunde förekomma upp till 2% krossade pannor. Kan dock tyvärr inte hitta det nu :(

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.