5 523 läst · 40 svar
6k läst
40 svar
Hur stor del trasiga pannor är acceptabelt?
Självklart är dom ointresserade, dom kommer ju antagligen få betala! Enl DHLs fraktvillkor skall synlig skada anmälas direkt och dold skada inom sju dagar, anmälan sker till DHL av mottagaren.C cpalm skrev:Njae, transportörerna brukar vara synnerligen ointresserade av att diskutera transportskador/reklamationer med någon annan än den som beställt transporten (dvs. deras avtalspart). Transportskador skall givetvis helst anmälas till transportören vid leverans, men det är ju så dags nu. Ta det med Monier som ev. får ta det vidare med transportören.
Leverantör brukar vid större värden bistå.
Hoppas på bra lösning för TS.
Orkade inte kolla runt. Men det där gäller väl företag, har för mig att det är 30 dagar när det gäller privatperson.TomasJor skrev:
Verktygstokig
· Estocolmo
· 773 inlägg
Jag tittade på Moniers hemsida i höstas och jag har bestämt för mig att de hade leveransvillkor utskrivna på hemsidan och att de där angav att det kunde förekomma upp till 2% krossade pannor. Kan dock tyvärr inte hitta det nuX xLnT skrev:
Liknande trådar
-
Dela ett stort rum
Planlösningar -
Ungefär hur stor del av kostnaden för ett stambyte avser att återställa det som rivits?
Vatten & Avlopp -
Nackdel med ny större garageport än hålet?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
"Dropplåt" modell stor, finns det?
Fasad -
Kolmårdens delfinariums Historia och showernas ändring genom tiden
Övrigt Off Topic