Vårt husprojekt började så här i slutet av sommaren -17. Vi har hunnit med en del saker under tiden vi bott här, även om det känns som vi haft vädret mot oss stundvis!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har i alla fall kommit en bit på väg, gräset börjar ta sig efter förra vårens projekt. Det blir också mindre och mindre tegel kvar för var dag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det saknas takfot, fönstersmygar, bleck och takavvattning, som blir nästa steg på framsidan.
Fortsatt arbetet med sjöboden. Förra sommaren råkade jag ta ett ofrivilligt bad i havet när jag gick och borstade tänderna på bryggan och klev på en trallbräda som var skarvad över två reglar. Skruvarna i inneränden släppte pga murken regel och jag åkte ner i vattnet som en torped. Igår rev vi upp allt trall och kunde konstatera att åtminstone 2 av 8 reglar var i riktigt dåligt skick. Tog det säkra före det osäkra och köpte 8 nya samt 5,1m trall för att slippa skarvar. Gick oerhört smidigt att byta, styrde in de nya reglarna under sjöboden och skruvade fast det nya trallet på drygt 2 timmar.
Snickrat vidare på taket på torpet men hade otur med att bli bortglömd så stod utan virke första dan och sen regn. Sen tog jag hål för ventilation också. 200 mm massivt timmer tog ett jäkla tag med hålsåg (snålade och köpte inte Sandvik...).
Här är det garderobsdörrs-bygge på gång
Skjutdörrar på Habo k50
Men.. hade det inte varit smidigare att iaf grundmåla innan fräsning? Jo - kanske det men ville inte säga det till tjejen när hon redan ritat upp mönstret på 4dörrar... imorgon ska det slipas och sen målas på riktigt i veckan