Har fått hjälp att ta bort en plåtdörr på fasaden som sedan murats igen med Leca block. Resten av väggen är putsad.
Behövs det armeras innan man lägger på puts på Leca blocken?
Hantverkaren vill använda glasfibernät som fästs i klister/armeringsbruk.
Kan inte hitta glasfibernät eller klister/armeringsbruk på tex Bauhaus/Byggmax. Hittade glasfibernät på Beijer (https://www.beijerbygg.se/privat/sv...dputs/glasfibernät-therm-397-ef-nät-900040417) men måste köpa en rulle på 50m (jag behöver bara drygt 1 m) så vore ju skönt att slippa den utgiften
Vad kan man använda istället för klister/armeringsbruk för att fästa glasfibernätet?
Kan inte hitta glasfibernät eller klister/armeringsbruk på tex Bauhaus/Byggmax. Hittade glasfibernät på Beijer (https://www.beijerbygg.se/privat/sv...dputs/glasfibernät-therm-397-ef-nät-900040417) men måste köpa en rulle på 50m (jag behöver bara drygt 1 m) så vore ju skönt att slippa den utgiften
Vad kan man använda istället för klister/armeringsbruk för att fästa glasfibernätet?
Ett putsnät används många gånger som fäste för puts, någon cm tjock puts så det inte blir för tunt, då håller det ihop bättre, kan vara finputs. Fäst nätet och gör en tunn puts och släng på, låt det torka då blir det en skrovlig yta som putsen fastnar mycket bra på
Ofta säljer Beijer delade rullar. Frågade du om det? Jag har ofta köpt nät per meter på Beijer.P perka99 skrev:Har fått hjälp att ta bort en plåtdörr på fasaden som sedan murats igen med Leca block. Resten av väggen är putsad.
Kan inte hitta glasfibernät eller klister/armeringsbruk på tex Bauhaus/Byggmax. Hittade glasfibernät på Beijer ([länk]) men måste köpa en rulle på 50m (jag behöver bara drygt 1 m) så vore ju skönt att slippa den utgiften
Använder man olika puts att fästa nätet i och som finish?J jonaserik skrev:
Fick väggen putsad i fredags med glasfibernät och putsbruk C. Tyvärr var det soligt hela helgen men försökte vattna flera ggr om dagen. Tyvärr har det uppstått en spricka över hela väggen (5 M bred). Kan det vara att hantverkarna inte överlappat väven där? Hur fixar man detta? Knacka ned och börja om?J jonaserik skrev:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder