Byggahus.se
L
Otroligt att såna får hållas.

Jag fattar inte: Brann både grund och dränering upp också? Annars så var det inte så många rätt.

Varför pratar dom om så många fel som man aldrig får se?
Varför lämnade dom den skarvade stolen om det var så farlig ?
När började frigolit suga vatten?
Hur kan det rinna in vatten den torraste sommaren någonsin?
Varför bygger man ett suterränghus om man nu var ute efter ett handikappanpassat hus.
Nej man fick bara mer frågor än svar efter detta program.

Blir så här när folk inte får lära sig vett och hyfs från barnsben.
Hur en sådan clown kan tillåtas blåsa två sjuka människor är bara för mycket.
Karma kommer ha mycket att göra.

T twoody skrev:
Varför pratar dom om så många fel som man aldrig får se?
Enkelt svar. produktionsbolaget ligger i Stockholm och ha inte tid, lust eller resurser att hänga i Sundsvall i flera veckor/månader och filma allt. Att man degat 1,2 Millar för det där är oavsett vad ocker!

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…

Räcker gott för mig att se plintarna och taket.
Uj uj.kan inte stå rätt till i huvudet på den gubben..

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
E
Dessa typer borde skickad till Guantánamo.
Det värsta är dock att dom i regel går helt utan varken straff el ekonomiska eftergifter.

• Gilla
kimse944 och 1 till
  • Laddar…
Rätta mig om jag har fel, men fogskum blir väl knappast hårdare än trä? Anledningen till att man inte använder fogskum är väl en annan?

T twoody skrev:
När började frigolit suga vatten?
Det finns frigolit som binder upp vatten det är billigare och har i TORRA förhollanden bra egenskaper

A Andreas12345 skrev:
Rätta mig om jag har fel, men fogskum blir väl knappast hårdare än trä? Anledningen till att man inte använder fogskum är väl en annan?
Fogskummet blit hårt inte sten fårt men flexibilitet finns inte i det och trä är ett levande material så när de rör på sig så blir det en "spricka" mellan skummet och trät.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Finns ju dock fogskum som har en rörelseupptagningsförmåga på upp emot 35% så att det garanterat skulle spricka i bli dåligt känns ju osannolikt?

Krilleman
T twoody skrev:
Hur kan det rinna in vatten den torraste sommaren någonsin?
Stod huset på berg så är det inte alls ovanligt att det finns vatten en bit ner i backen. Även fast sommaren är torr.

Hade vi gått några generationer bakåt i tiden så hade man inte byggt hus här där det är naturligt vatten förekommande. Dom från "förr" hade råkoll på dessa platser och anlade ofta brunnar i dess närhet. Antagligen kunskap som ärvts i generationer.

En kunskap som vi har blivit allt för bekväma för att bry om oss nu för tiden.

• Gilla
Immobil och 5 till
  • Laddar…
lopec
T twoody skrev:
Varför bygger man ett suterränghus om man nu var ute efter ett handikappanpassat hus.
Man kan gå i trappor om man lider av fibromyalgi..

J
En riktigt dåre, som borde syssla med något helt annat.

Men jag kan inte ta in riktigt att folk är så naiva, godtrogna och "lättlurade".
Alla har naturligtvis olika förutsättningar, men en sådan här "gubbe" skulle vara ganska enkel att kolla upp, vilket känns naturligt att man gör om man ska bygga ett helt hus.

Men även andra som blivit lurade av honom. V-a-r-f-ö-r betalar man en hantverkare i förskott? Seriösa hantverkare sysslar inte med den typen av betalning.
När sådant kommer på tal borde man direkt, på en sekund, rygga tillbaka och säga tack o hej. Är inte folk mer rädda om sina pengar och sina fastigheter?

Bedrägerier och skojare kommer alltid att finnas, men tänker man bara efter en sekund är de ganska enkla att slippa undan, och det är inom allt, oavsett det handlar om hantverkare, bilskojare eller författare av nigeriabrev.

• Gilla
Nomimon och 4 till
  • Laddar…
Om det nu var så att försäkringsbolaget ersatte det nedbrunna huset varför låter man inte bolaget ombesörja en entreprenör som bygger upp huset?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.