Vad är detta för djur på bilden?
Hur dödar jag dem?
Har hittats på golvet i garaget i källaren.
Ett näste verkar vara ett vattenrör som kommer ifrån en brunn vid utsidan garageporten som mynnar ut i golvbrunnen i garaget.
Ställ dig frågan -varför skall jag döda den? -Har den gjort mig illa? -har den stulit mina pengar? -kan den inte hålla käft, utan snackar oavbrutet i telefon när jag försöker sova? Troligtvis inte. Så varför i hela friden vill du instinktivt döda en fredlig varelse som livnär sig på multnade löv? -Människan är en fredsälskande art! -Pyttsan!
Det är en snäll liten krabat. Jag hade varit orolig om det var deras djuphavskusin som kröp omkring och hade sig. Själv har jag italienska dallerspindlar som jag dödar när jag ser en. Invasiv art och lämnar sina gamla nät kvar efter sig så det var rätt fult här och var när vi flyttade in.
De vet vi inte med säkerhet. TS har undvikit den aspekten.
Sant. TS måste nog förklara situationen lite utförligare.
Staffan2000 skrev:
Men att mörda för utebliven hyra?
Det är nya hårda tider nu.
Staffan2000 skrev:
Har de bott där länge, kan de påkalla "Gammal hävd".
Tänkte inte på det...
Men till för att svara på TS ursprungsfråga gissar jag att en välplacerad högerdoja permanent löser problemet. Kan dock dyka upp gängmedlemmar som vill hämnas sin kompis.
De har kostnadsfritt arbetat som nedbrytare av pollen, frön och annat som blåst in i huset och blir sedan föda åt konsumenter som husspindlar (som äts av grodor, som äts av fåglar).