För några dagar sedan renoverade jag en liten cirkelsåg från B&D, gjorde lite rent med stålborte, polermedel, 2st nya kullager och lite krymplang på kabelskadan (ett hack ner i sladden till koppartråden). Jag bytte också ut det gamla fettet till marinfett (för tillfället). Nu behösv bara ny klinga
Har en likadan, om du hittar klinga i rätt dim får du gärna skicka PM. Köpte en på Jula var jag för några år sen men den är precis för stor och tar i klingsskyddet..
På bauhaus har de nog en klinga i rätt dim men jag vet tyvärr ej om det är ett fyrkantigt hål.
Edit: Jag ska dit imorgon så jag kan meddela via PM om de nu skulle ha en.
Det där är ingen jigg, det är en mall. Dessutom hyfsat ful, redigt Vietnammek. Vilken funktion har korta pinnen med silvertejp?
jig
1.
a lively dance with leaping movements.
2.
a device that holds a piece of work and guides the tool operating on it.
Okok, den håller inte fast ämnet utan snarare tvingades fast vid ämnet..men typ en jigg
Pinnen är efter shimsning 10.0 cm(mätt med digitalt lidl-skjutmått, så slår väl på 10-12mm när), så att min borr-jigg-mall fungerar för att centrera både på 80cm lådfront och 60cm lådfront.
Lyckades göra slut på min sista bit ful-plywood och de sista två värdelösa biltemaskruvarna jag köpte 200st av år 2010..