Jag är på jakt efter skruvmejslar där man med en snabb blick på skaftet, helst uppifrån ser vad det är för mejsel. Jag har Bacho-bits och gillar deras färgkodning. Bacho ergo-mejslar har ju en ring med rätt färg på, är de märkta bak på knoppen också med typ "T20"?
Wera verkar ha färgmärkta märkningar bak på skaftet.
Finns det några billigare alternativ? Jag har inget behov av dyra mejslar och skulle gärna köpa typ biltema eller nåt, men helst med nån sorts pedagogisk märkning på.
Och ni som har märkta mejslar; hjälper det så mycket som inbillar mig, eller ska jag bara strunta i det?
Bacho ergo elektrikermejslar var absolut helt perfekta, nästan outstanding, vad gäller märkning, märkt med både färg och klingtyp.
Och märkningen var dessutom beständig, satt kvar även efter en evighets användande.
De var riktigt bra, men personligen tycker jag de hade lite för stort handtag, dvs de större, PH2, PZ2, 5,5mm, inte direkt dåligt då man skruvar, men tar stor plats i verktygsbältet.
Men största problemet idag är att de har en kvalitet som är en skugga av vad den var förr, innan produktionen flyttades till Spanien.
Bacho idag är mest leksaker som liknar verktyg.
Svårt att få något gjort om mejseln inte passar skruvskallen.
Du menar massor gjort?
1. Leta reda på fel mejsel.
2. Se att den inte passar.
3. Ny mejsel, som inte passar.
4. Dra sönder skruvskallen.
5. Goggla olika sätt att lösa det.
6-9.Försöka borra ut den/ svetsa loppa /grispitt.
10. Svära
11. Köpa rätt mejsel.