Idag var jag nära att slå mig rejält. Stegen gled undan när jag stod och skruvade. Som tur stannade den i underkant på fönstret för fönsterblecket var inte mycket att hägna i. Mer än lite skrapsår blev det inte, däremot dog extra-dragaren .
[bild] [bild]
Det går säkert o limma
Skönt att du inte gjorde dig illa iaf, ta det nu försiktigt på stegen i fortsättningen!
Det går säkert o limma
Skönt att du inte gjorde dig illa iaf, ta det nu försiktigt på stegen i fortsättningen!
Sitter och tittar på att köpa en lite mindre ställning. Jag ska ju måla hela huset en gång till när all panel är bytt. Det blir dessutom 4,20 i takhöjd i uterummet.
Dyrt att bygga uterum.
Ny kompressor, ny skruvdragare, ny ställning, nya sågklingor
Jag har surrat fast stegen upptill i ställningen, efter nån av regnskurarna häromdagen så kändes den lite glid-benägen.
Tur du inte gjorde dig riktigt illa, dragare finns det nya av.
Idag var snickaren här och vi fixade kilbräda, hängränna och läkt på taket. Allt de innan lunch då han skulle iväg. Efter det har jag satt panel på gavelspetsen
Synd att man inte kommer så högt på modul A. Man får minst ha modul A+B vilket kostar 8000kr som medlem. Då är plattformshöjden 2.90 vilket är likt denna [länk]
Denna är dock 2000 billigare men är i stål istället för Alu.
Nu såg jag fraktpriset. Då var det inte så billigt :S. Fördelen är ju att den är 3m bred istället för 1,5
Jag har A+B och det var inga problem att jobba inne i hallen där vi har 5,5m i takhöjd. Lite sugen på att skaffa modul C när de har medlemsdagar någon gång. Förutsatt att jag ska ha kvar ställningen såklart... Men men pengarna är ju redan spenderade så den blir nog kvar
Ska du köpa ny dragare så kläm och känn lite på denna.
[länk]
Använder den till 95% nuförtiden.
Jag har två mutterknackar som fungerar (nästan). Det var andra skruvdragaren som gick sönder. Min stora makita funkar rätt bra (lite skev chuck) sen har har en blå Bosch GSR 18V och en 10,8v.
Får avvakta med skruvdragare
Idag har jag skruvat upp lite panel på en pelare och målat råsponten på gaveln.
Beställde även en Zarges Z200 Eurostar ställning (Modul A+B) på K-Rauta.
Nu spricker väll budgeten
Idag var snickaren här och vi fixade kilbräda, hängränna och läkt på taket. Allt de innan lunch då han skulle iväg. Efter det har jag satt panel på gavelspetsen
[bild] [bild] [bild]
Har jag missat någon info? Varför förlängde du inte original taket ut över uterummet istället för att bygga ett lägre under det gamla utsprånget?