Byggahus.se
Jag har en Gardena slangvinda med automatisk upprullning av slangen.
Med åren har den svårt att rulla upp de sista metrarna slang och jag tror att någon fjäder behöver spännas. Artikelnummer: 2648

Finns det någon som har erfarenhet av detta eller liknande problem som kan tipsa?

Tack på förhand.

M mimansso skrev:
Jag har en Gardena slangvinda med automatisk upprullning av slangen.
Med åren har den svårt att rulla upp de sista metrarna slang och jag tror att någon fjäder behöver spännas. Artikelnummer: 2648

Finns det någon som har erfarenhet av detta eller liknande problem som kan tipsa?

Tack på förhand.
Boostar denna då min gardena automatiska slangvinda slutat rulla upp.

Något man kan laga?
Innan man skruvar isär den.

V varmstro skrev:
Boostar denna då min gardena automatiska slangvinda slutat rulla upp.

Något man kan laga?
Innan man skruvar isär den.
Hör med Hyrep i Trelleborg. Om det är möjligt att laga den så kan dom fixa reservdelar åt dig.

• Gilla
varmstro
  • Laddar…
E etompau skrev:
Hör med Hyrep i Trelleborg. Om det är möjligt att laga den så kan dom fixa reservdelar åt dig.
Tack

Har mailat dem nu

Slutar de rulla upp så har fjäderstålet gått sönder. Då behövs det bytas. Tror inte det är så billigt, men meddela gärna vad det kostar här.

Kolla i Tyskland också. Gardena 2648 ersatzteile..... Ovan nämnda företag kunde inte leverera en reservdel till ett av mina sprinklerhuvud och ville sälja helt ny komplett sprinkler. 5 minuters googlande resulterade i reservdel för 1,5€.

Boosta lite istället för ska ny tråd, gick det bra att laga er rollop funktion??
Någon mer som lyckats.

R
Har samma problem, kanske bara köpa ny, trist, kostar ju en del.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.