Byggahus.se
Mycket intressant!
Kan dock inte hitta vart på deras hemsida ni har hittat att de erbjuder detta?

Skickade in till dem nu för att se.

Kunde dock ta upp till 2 veckor innan man fick något besked? :)

Vi kommer lägga till de nya uppstickarna Enkla och Hypoteket som alternativ i vårt boränteformulär och kanske också högräntealternativen som Bluestep, Svea Ekonomi med flera för att visa på vilka alternativ som finns (även om de sistnämnda inte känns så roliga att skylta med).

J Jarlsgård skrev:
Skickade in till dem nu för att se.

Kunde dock ta upp till 2 veckor innan man fick något besked? :)
Skickade också in mina uppgifter. Vilket trackrecord har dessa eller är det en helt ny aktör?

Undra om de stora jättarna får ont i magen eller låter detta bero, ska bli mkt intressant att se.

Måste man vänta tills den nuvarande bindningstiden är slut innan man binder sig hos dessa? Alltså att lånen flyttas över när den nuvarande bindningstiden är över?

G Ganescha skrev:
Måste man vänta tills den nuvarande bindningstiden är slut innan man binder sig hos dessa? Alltså att lånen flyttas över när den nuvarande bindningstiden är över?
Du får väl pröjsa en ränteskillnadsavgift tror jag

G ekaa88 skrev:
Du får väl pröjsa en ränteskillnadsavgift tror jag
Men det gäller väl bara om jag flyttar innan tiden är ute?

G Ganescha skrev:
Men det gäller väl bara om jag flyttar innan tiden är ute?
Ja, det är väl det du frågar?

• Gilla
Poontus och 1 till
  • Laddar…
K Kipa skrev:
Skickade också in mina uppgifter. Vilket trackrecord har dessa eller är det en helt ny aktör?
Vet faktiskt inte. Skickade mest in för att det verkade intressant att se vad de säger :)

K Kipa skrev:
Företaget som ligger bakom Enkla.com heter Simplex. Simplex grundades 2012 då de lanserade Lånbyte. Förra året bytte Lånbyte namn till Enkla.com. Det verkar som om Collector Bank och riskkapitalbolagen Collector Ventures och NFT Ventures ligger bakom upplägget. Det enda jag tycker verkar konstigt är att Simplex är avregistrerat i momsregistret. Vet inte hur det påverkar erbjudandet.

Redigerat:
Om man får ett lån beviljat finns det någon risk för mig som låntagare att byta till en oprövad aktör? Vad händer med mitt lån om t ex enkla skulle gå i konkurs?

• Gilla
swealp och 1 till
  • Laddar…
T Tobias Bohlin skrev:
Om man får ett lån beviljat finns det någon risk för mig som låntagare att byta till en oprövad aktör? Vad händer med mitt lån om t ex enkla skulle gå i konkurs?
Du blir såklart skuldfri!! ;)

Nädå...jag vet faktiskt inte och det är en fråga som även väcktes hos mig.

Tas en kreditupplysning före eller efter man får veta om man får ta del av erbjudandet?

• Gilla
Tobert
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.