74 742 läst · 95 svar
75k läst
95 svar
Varning för Byggmax skruv!
Tja, om du tror att jag hittat på alltihopa och ansträngt mig för att fuska till en bild, så får du väl tro det.T tompajo skrev:
Men jag måste ju säga, att jag undrar varför du tror att jag skulle hålla på så!?
viss skruv är skit
alt att jag har för stark s.dragare
köpte trallskruv rostfri A2 4.8x75
vred den inte av skruven så gick torx sönder...även m ny bits
inte många som höll där
och skulle man av någon anl skruva ut det så vart det o bryta bort
lagom glad med tigersåg el kofot sen
alt att jag har för stark s.dragare
köpte trallskruv rostfri A2 4.8x75
vred den inte av skruven så gick torx sönder...även m ny bits
inte många som höll där
och skulle man av någon anl skruva ut det så vart det o bryta bort
lagom glad med tigersåg el kofot sen
Ja, det ser onekligen ut så. Du har inte mycket val annat än att byta skruv, tyvärr.S Snickerick skrev:Man kan säga att problemtet är att avståndet från skruvskallen till där gängan slutar (eller börjar, beroende på hur man ser det) är för långt, mer än 9mm + plåttjockleken. Så hela den gängade delen går igenom plåtregeln innan skivan dragits fast mot regeln. det blir ett glapp, skruven bara går runt, och skivan sitter inte fast.
Ledsen att du känner dig kränkt men om du tar ett steg tillbaka så inser du kanske att Byggmax inte har den kompletta systemlösningen för dig och dina behov.S Snickerick skrev:
Den hemläxan kunde du självklart gjort före du åkte och handlade.
Att de inte har lösningen jag sökte framgår av mina inlägg i tråden... Liksom att de påstår sig ha det. Att klura ut att den inte funkar är ingen "hemläxa" man kan göra innan man provat grejerna.S Slarvpellen skrev:
Jag konstaterar bara att du helt enkelt inte vill vare sig läsa tråden eller kolla upp fakta på Byggmax hemsida. Det minsta du borde göra innan du talar om vad andra borde.
Skruven tog de tillbaka i butiken. Han brydde sig inte för fem öre att den inte funkade. Det var huvudkontoret, som jag informerade vis Epost som svarade goddag yxskaft. De har verkligen noll koll på sina produkter.henke_benke skrev:
Byggmax i butik brukar fungera bra men deras kundservice är riktigt usel och bryr sig noll.S Snickerick skrev:
Att köpa online på byggmax och något inte fungerar som de ska är jobbigt minst sagt.
Det är så illa att om jag nämner kundservice i den butiken jag handlar ifrån så beklagar de sig direkt utan att jag nämnt vad det gäller.
Ja, jag har påtalat stora felaktigheter via webbens kundservice vad gällde produktspecen för en målarfärg. Det var för nåt år sedan kanske. (Typiskt "copy-paste syndromet" från en helt annan typ av färg).
Dom svarade inte ens.
Problemet är att man inte får kontakt med någon som vet nåt i sådana här sammanhang, utan oftast en lågavlönad extraknäckare som frontar kund.
Dom svarade inte ens.
Problemet är att man inte får kontakt med någon som vet nåt i sådana här sammanhang, utan oftast en lågavlönad extraknäckare som frontar kund.
Jo det kan man väl säga. Handlar i princip aldrig på byggmax. Denna gång enbart för att de var den enda son har skivan hemma och beijerbygg tog som vanligt flera veckor på sig att hosta fram en offert med vettigt pris.henke_benke skrev:
Men skruven fick de som sagt tillbaka. Handlade på Beijer istället.
Tja, gör man inte sin hemläxa så hamnar man i den situation du hamnade lite titt som tätt i livet. Det är inte bara otur att det händer dig hela tidenS Snickerick skrev:Att de inte har lösningen jag sökte framgår av mina inlägg i tråden... Liksom att de påstår sig ha det. Att klura ut att den inte funkar är ingen "hemläxa" man kan göra innan man provat grejerna.
Jag konstaterar bara att du helt enkelt inte vill vare sig läsa tråden eller kolla upp fakta på Byggmax hemsida. Det minsta du borde göra innan du talar om vad andra borde.
Det var en intressant tolkning av det jag skrev.S Snickerick skrev:
Det jag skriver är att bilden inte ger tillräckligt med information för att man ska kunna avgöra om det du skriver stämmer. Som bilden är tagen ser det ut som att gängorna sitter som de ska och om du vill påvisa något annat är det kanske bra om bilden visar just det.
Sen kan jag tycka att din sensationsrubrik där det ser ut som du dömer ut hela Byggmax skruvsortiment på grund av att de har haft EN felaktig skruv är lite väl i överkant.