81 960 läst · 95 svar
82k läst
95 svar
Har priset på asfalt fördubblats?
Hoppas det löser sig.
Apropå diesel på paddan så är det precis det som händer. Dieseln löser upp asfalten, det är alltså typ det sämsta man kan göra för att få kvalité
Spelar inte alltid så stor roll men men !
Bra att tänka på, använd vatten+diskmedel eller något snällt släppmedel.
Apropå diesel på paddan så är det precis det som händer. Dieseln löser upp asfalten, det är alltså typ det sämsta man kan göra för att få kvalité
Bra att tänka på, använd vatten+diskmedel eller något snällt släppmedel.
Har nu fått en offert som jag godkänt från ett "riktigt" asfaltsbolag. Har kollat upp dem och de verkar vara hur seriösa som helst. Ser fram emot att få asfalterat innan snön kommer. Riktigt skönt att det finns seriösa aktörer även för privatkunder.
J jonnyf skrev:
Lust att indikera ungefär vad du fick för pris? Samt såklart firma. =)

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det blev färdigt i onsdags den här veckan. Väldigt nöjd med utförandet, riktigt fint hantverk. Det märks att de visste vad de gjorde. Beklagar att bilden är i motljus, mörkt ute nu så den blir knappast bättre. Firman heter Asfaltläggarna, mycket nöjd med bemötande och kommunikation. De kom när de skulle, gjorde det de skulle och var lätta att snacka med. Av respekt för firman så stannar priset mellan mig och säljaren, inte billigast men heller inte dyrast. Det som var avgörande för mig var lättheten att kommunicera med dem. Ser man resultatet så var det helt rätt val.
Det känns jättebra att respektera sina medmänniskor i största allmänhet. Det är jag (inte du) som har i egenskap av köpare gjort en ekonomisk uppgörelse med firman i egenskap av säljare och det är jag (inte du) som avgör om jag vill dela med mig av den. Men det är hyggligt folk och om du vill ha asfalterat så kan de säkert tänka sig att ge även dig en offert.harry73 skrev:
Haha...den bilden innehöll diverse skojJ jonnyf skrev:[bild]
Det blev färdigt i onsdags den här veckan. Väldigt nöjd med utförandet, riktigt fint hantverk. Det märks att de visste vad de gjorde. Beklagar att bilden är i motljus, mörkt ute nu så den blir knappast bättre. Firman heter Asfaltläggarna, mycket nöjd med bemötande och kommunikation. De kom när de skulle, gjorde det de skulle och var lätta att snacka med. Av respekt för firman så stannar priset mellan mig och säljaren, inte billigast men heller inte dyrast. Det som var avgörande för mig var lättheten att kommunicera med dem. Ser man resultatet så var det helt rätt val.
Jag ifrågasätter inte att man ska visa respekt för sina medmänniskor. Jag ifrågasätter att man visar respekt genom att inte berätta prisnivån. Det är en stor skillnad.J jonnyf skrev:
Såklart bestämmer du själv vad du skriver eller inte skriver, men det var du och inte jag som ställde en prisfråga på ett forum. Och pratar vi respekt och hyfs, då är det just det att återkomma med en återkoppling på din fråga och det inkluderar priset.J jonnyf skrev:
Jag skrev att de inte var billigast men heller inte dyrast, det betyder att priset ligger i det intervall som står i inlägget. Frågan var sedan om priset på asfalt hade fördubblats, och svaret är definitivt att det nästan har fördubblats. Har inte sett några prisuppgifter i inlägget som jag kunnat använda i en "förhandling" utan tog själv in flera offerter.
Absolut, det kan jag göra. Skicka över din adress och hur stor yta det gäller så kan jag hjälpa dig att begära in offerter på asfaltering. Tror dock att etableringen i Skåne blir dyr om du vill anlita entreprenör i Stockholm, men jag gör dig gärna den tjänsten.harry73 skrev: