Ska koppla kopparröret 28 mm med ring o hylsa ner över eller in i som ser på bilden men känns som hylsan o sats har blivit kassa då röret bara hoppar ur hrla tiden... ska jag köpa ny hylsa eller vad ska jag göra här!?
Jag fick en exakt samma dom innan men dem har nog dratt ner ovan röret o typ tryckt ner det.. jag ska se efterL Liteavvarje skrev:
Nej du ska ha en ny klämring , den mutter som är där använder du igen ,om du inte har dragit den snett på något vis
Prova att skruva på den , går det lätt så är det inget fel på den , vid montaget måste röret gå ner i botten på kopplingen , brukar gå att dra upp och trycka ner rören , men se till att det inte går isär när du drar till muttern
Eftersom det kommer att spänna rätt mycket , se till att muttrarna på båda sidor är dragna ordentligt , inte med atletkraft men nära på , annars kan dom halka ur
Prova att skruva på den , går det lätt så är det inget fel på den , vid montaget måste röret gå ner i botten på kopplingen , brukar gå att dra upp och trycka ner rören , men se till att det inte går isär när du drar till muttern
Eftersom det kommer att spänna rätt mycket , se till att muttrarna på båda sidor är dragna ordentligt , inte med atletkraft men nära på , annars kan dom halka ur
NEJ, långt ifrån ”atletkraft”, det räcker med att dra muttern ca 1 varv med fast nyckel efter att man dragit åt med handen.L Liteavvarje skrev:
http://www.vatette.se/fileadmin/upl...anvisningar/Vatette_Monteringsanvisningar.pdf
http://www.broen.se/~/media/Broen SE/Dokumentation/Monteringsanvisning Ballofix compression SE.ashx
http://static.byggmax.com/Content/G...!0_Monteringsanvisning klämringkopplingar.pdf
När du ändå kanske måste köpa en ny klämring , köp samtidigt en liten tub med lochpasta i en kanske gul plasttub , sen det med att dra muttern , du drar så det känns bra för dig , detta för att det ska fästa ordentligt och inte halka ur , det är bra drag isär på dina rör där , kanske dom har flyttat sig i fästena och går att nypa till i domkristofer12345 skrev:
Köpte nytt, satt på funkar som en klocka! Nytt är bra ibland, #liteavvarje- som fort på pumptrden, fick en ny på garantin exakt samma. Är inkopplad igår o verkar ej bli så varm som tidigare, kanske var det lidningen inne som gått, frågan är då om kag fick en gammal sådan, hur länge ska dessa pumpar fungera, hade min i 2 år. ?L Liteavvarje skrev:När du ändå kanske måste köpa en ny klämring , köp samtidigt en liten tub med lochpasta i en kanske gul plasttub , sen det med att dra muttern , du drar så det känns bra för dig , detta för att det ska fästa ordentligt och inte halka ur , det är bra drag isär på dina rör där , kanske dom har flyttat sig i fästena och går att nypa till i dom
Du har säkert fått en ny och inte en gammal , teknikens under har inte skett ännu , det slutar att fungera saker och ting i bland
Jag har pumpar som gått i 10 år , men det är inte som jag tror du har , en wilio med elekronik i
Dom jag har är bara 1 - 2 - 3 lägen på
Annars , små cirkpumpar håller åratal
Jag har pumpar som gått i 10 år , men det är inte som jag tror du har , en wilio med elekronik i
Vi får se så detta håller, så det inte är något elektriskt..kolla i den gamla pumpen o där finns rätt så mkt plats för småskit så tror ej direkt på skit i pumpen om inte dn stor sten kommit inL Liteavvarje skrev:Du har säkert fått en ny och inte en gammal , teknikens under har inte skett ännu , det slutar att fungera saker och ting i bland
Liknande trådar
-
Hej! Varmvattens röret till blandaren i duschen har gått av
Badrum -
Infiltrationsdike, täcka röret eller ej
Vatten & Avlopp -
Ny köksfläkts diameter passar ej till ventilationsrörets diameter
Ventilation -
Hur fäster jag spiro röret i tak genomföring till im kanal?
Ventilation -
Plugg som ej fäster
Byggmaterial & Byggteknik