Byggahus.se
Hej
vi håller på att bygga ett uterum men nu stöd jag på problem.
Eftersom det är ganska så tight mellan grannen och våran uterum så tänkte vi bygga den som en vägg modul och sätta upp den. Vilken lösning skulle jag kunna göra på grund vatten längs vid panelerna för att skydda stommen?
funderade på nå typ av plåt!

• Datei_000 (4).jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Svårt att riktigt se vad du menar
Mera bilder som visar lite mer av hur det ser ut , granne , ditt bygge kanske på lite avstånd
helhetsbild

L Liteavvarje skrev:
Svårt att riktigt se vad du menar
Mera bilder som visar lite mer av hur det ser ut , granne , ditt bygge kanske på lite avstånd
helhetsbild
Hej det blir lite svårt just nu vi har lagt en presenning på för att taket är inte klart, kan posta fler bilder imorgon.

Antar att du ska sätta panel på högra väggen som vi ser på bilden?

Och funderar på en plåt med svag lutning utåt?

T Tiger79 skrev:
Antar att du ska sätta panel på högra väggen som vi ser på bilden?

Och funderar på en plåt med svag lutning utåt?
Hej,
precis så tänkte jag.Vi har ingen plats att spika panel utifrån så vi ska lyfta in detta modul med färdig spikade paneler in på plats och skruvar fast den.

A Aramet skrev:
Hej,
precis så tänkte jag.Vi har ingen plats att spika panel utifrån så vi ska lyfta in detta modul med färdig spikade paneler in på plats och skruvar fast den.
Det kommer att funka. Kan ni lägga plåten på takets översida i samråd med grannen?

A Aramet skrev:
Hej,
Har du inte plats för att fästa panelen utifrån. Hur hade du då tänkt underhålla den i framtiden?
Visst, den kanske inte "slits" speciellt hårt i det trånga utrymmet men kommer ändå att behöva underhållas efter ett antal år.... Blir det så trångt så att underhållet blir svårt och att utrymmet inte går att öka för att kunna göra underhåll. I det läget hade jag valt plåt istället för träpanel.

R roli skrev:
Har du inte plats för att fästa panelen utifrån. Hur hade du då tänkt underhålla den i framtiden?
Visst, den kanske inte "slits" speciellt hårt i det trånga utrymmet men kommer ändå att behöva underhållas efter ett antal år.... Blir det så trångt så att underhållet blir svårt och att utrymmet inte går att öka för att kunna göra underhåll. I det läget hade jag valt plåt istället för träpanel.
Hej tack för ditt åsikt men jag ville att det ska matcha huset och inte sticker ut för mycket. Därför blir det panel.

Två bilder till !

• IMG_0420.JPG
    Skapa konto
  • IMG_0421.JPG
    Skapa konto
A Aramet skrev:
Hej tack för ditt åsikt men jag ville att det ska matcha huset och inte sticker ut för mycket. Därför blir det panel.
Lycka till.....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.