Hej
vi håller på att bygga ett uterum men nu stöd jag på problem.
Eftersom det är ganska så tight mellan grannen och våran uterum så tänkte vi bygga den som en vägg modul och sätta upp den. Vilken lösning skulle jag kunna göra på grund vatten längs vid panelerna för att skydda stommen?
funderade på nå typ av plåt!
vi håller på att bygga ett uterum men nu stöd jag på problem.
Eftersom det är ganska så tight mellan grannen och våran uterum så tänkte vi bygga den som en vägg modul och sätta upp den. Vilken lösning skulle jag kunna göra på grund vatten längs vid panelerna för att skydda stommen?
funderade på nå typ av plåt!
Har du inte plats för att fästa panelen utifrån. Hur hade du då tänkt underhålla den i framtiden?A Aramet skrev:
Visst, den kanske inte "slits" speciellt hårt i det trånga utrymmet men kommer ändå att behöva underhållas efter ett antal år.... Blir det så trångt så att underhållet blir svårt och att utrymmet inte går att öka för att kunna göra underhåll. I det läget hade jag valt plåt istället för träpanel.
Hej tack för ditt åsikt men jag ville att det ska matcha huset och inte sticker ut för mycket. Därför blir det panel.R roli skrev:Har du inte plats för att fästa panelen utifrån. Hur hade du då tänkt underhålla den i framtiden?
Visst, den kanske inte "slits" speciellt hårt i det trånga utrymmet men kommer ändå att behöva underhållas efter ett antal år.... Blir det så trångt så att underhållet blir svårt och att utrymmet inte går att öka för att kunna göra underhåll. I det läget hade jag valt plåt istället för träpanel.