Har stört mig tillräckligt på att alla mina gångjärn i köket är dämpade förutom hörnskåpen som har en annan typ av gångjärn. Som ni ser på bilden så är gångjärnet i 90 grader när luckan är öppen och "plant" när luckan är stängd, till skillnad mot ett normalt gångjärn som är tvärt om. Det enda jag hittat på nätet som jag inte vet passar är detta som är för breda frontramar: http://www.theofils.se/produkt/Gangjarn-BLUM-med-dampning-for-breda-frontramar--67480.aspx
Kan det passa eller ska jag ha något annat? Hittar heller ingen butik i Uppsala som säljer Blum. Mitt kök är från Marbodal och dom har semesterstängt...
Dom liknar klart IKEA har för mig att dom heter Blum ,, ( Blum tillverkar olika modeller i schwiez ) ett tips skruva loss ett gångjärn , ta med och kolla , har själv dämpare
Dom liknar klart IKEA har för mig att dom heter Blum ,, ( Blum tillverkar olika modeller i schwiez ) ett tips skruva loss ett gångjärn , ta med och kolla , har själv dämpare
Jovisst har Ikea Blum, däremot hittar jag inget liknande gångjärn på ikea.se
Den du länkar till tror jag utan att veta säkert att den ska funka ist för dit nuvarande gångjärn. Kan vara värt att prova med att byta ist för att leta efter separat dämpare (som jag vet kan vara svårt att hitta exakt rätt)
Hej,
jag köper ett av dina gamla odämpade om du har dem kvar ? har förlagt ett av mina
Mvh Gustav
RoTe skrev:
Har stört mig tillräckligt på att alla mina gångjärn i köket är dämpade förutom hörnskåpen som har en annan typ av gångjärn. Som ni ser på bilden så är gångjärnet i 90 grader när luckan är öppen och "plant" när luckan är stängd, till skillnad mot ett normalt gångjärn som är tvärt om. Det enda jag hittat på nätet som jag inte vet passar är detta som är för breda frontramar: [länk]
Kan det passa eller ska jag ha något annat? Hittar heller ingen butik i Uppsala som säljer Blum. Mitt kök är från Marbodal och dom har semesterstängt...