65 340 läst · 37 svar
65k läst
37 svar
Någon som har erfarenhet av DEMIDEKK TERRASSLASYR?
Medlem
· Västra Götaland
· 51 inlägg
Har snart en färdiglagd altan (impregnerad) att behandla. Är inne lite på Demidekks terrasslasyr, ser schysst ut på bild... (vilken behandling gör inte det, förresten...). Finns det någon som har använt denna och kan ge mig lite feedback?
Jag håller just på att måla en gammal altan från 2004 med den, bara gjort en strykning och det räcker inte på trä som varit obehandlat i 7 år. Den täcker inte över oljefärgen man spiller när man målar fönster har jag märkt vilket väl inte är nån överraskning iofs
i övrigt är den lättapplicerad med både roller och pensel.
Medlem
· Västra Götaland
· 51 inlägg
Ok, vad har du för brytning (kulör)? Lägger den sig "ovanpå" som en målarfärg, eller tränger den ner i träet?
Medlem
· Västra Götaland
· 51 inlägg
Har inte inhandlat ännu. Skulle vilja ha lite mer feedback härifrån först... Håll gärna tråden levande med dina synpunkter när du har testat!
Medlem
· Västra Götaland
· 51 inlägg
Inga fler som har erfarenheter av färgen?!?
Medlem
· Västra Götaland
· 51 inlägg
Någon av er som använt produkten som har lust att dela med er av era synpunkter... bilder kanske...
Medlem
· Västra Götaland
· 51 inlägg
Ni som använt lasyren verkar onekligen nöjda...! Ingen som har en bild att lägga upp...?
Ja det var verkligen dåligt med bilder.... 
Jag har också tänkt lasera, funderar på Mahogny, Burmateak eller Tjärbrun! Men som tidigare sagts, produktbilderna ser ju alltid bra ut, och småbitarna på färghandeln gör det svårt att visualisera 150kvm golv.
Kanske har trådskaparen nu laserat och bilder att lägga upp? Eller någon annan vänlig själ....
Inte nödvändigtvis bara dom kulörer jag efterlyser, utan allt som har med Jotuns Terasslasyr att göra!
Så kom igen nu, ladda upp lite bilder på hur era fint laserade trädäck ser ut för att ge inspiration till oss andra!!
Jag har också tänkt lasera, funderar på Mahogny, Burmateak eller Tjärbrun! Men som tidigare sagts, produktbilderna ser ju alltid bra ut, och småbitarna på färghandeln gör det svårt att visualisera 150kvm golv.
Kanske har trådskaparen nu laserat och bilder att lägga upp? Eller någon annan vänlig själ....
Inte nödvändigtvis bara dom kulörer jag efterlyser, utan allt som har med Jotuns Terasslasyr att göra!
Så kom igen nu, ladda upp lite bilder på hur era fint laserade trädäck ser ut för att ge inspiration till oss andra!!
Jag behandlade vår 60kvm altan förra veckan, den byggdes av förra ägaren och har stått obehandlad sen dess. Det blev verkligen skitbra! Vi valde skimmergrå som nyans.
Laserade även det "några månader gamla" tryckta virket som jag har byggt nytt av, det blir aningen ljusare på färskt virke, men hoppas/räknar med att det rättar till sig vid nästa strykning (om ca 3 år enligt Demidekk)..
Kan lägga upp nån bild när jag får tid över
Laserade även det "några månader gamla" tryckta virket som jag har byggt nytt av, det blir aningen ljusare på färskt virke, men hoppas/räknar med att det rättar till sig vid nästa strykning (om ca 3 år enligt Demidekk)..
Kan lägga upp nån bild när jag får tid över